Πῶς δημιουργήθηκε τὸ Ἱερατεῖο στὴν χριστιανικὴ Ἐκκλησία.







 Ἐνῶ στὶς Ἐπιστολὲς τοῦ ΠΑΥΛΟΥ— γύρω στὸ 60μΧ— δὲν ὑφίσταται ΙΕΡΑΤΕΙΟ στὶς χριστιανικὲς κοινότητες (γι αύτὸ καὶ ὁ Παῦλος  ἀπευθύνει τὶς Ἐπιστολές του  ΓΕΝΙΚΩΣ πρός"Ρωμαίους", "Κορινθίους" κλπ), στὶς ἀρχὲς τοῦ 2ου αἰ.μΧ, ὅπως διαπιστώνουμε ἀπὸ τὶς Ἐπιστολὲς τοῦ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ,  ὄχι μόνο ὑπάρχει Ἱερατεῖο, ἀλλὰ ἔχει διαμορφωθεῖ καὶ ἡ ΜΟΝΑΡΧΚΗ ἐξουσία τοῦ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ, ὥστε ἄνευ αὐτοῦ νὰ μὴν μπορεῖ νὰ τελεστεῖ οὔτε Βάπτισμα, οὔτε Θεία Εὐχαριστία : 
<οὐκ ἐξόν ἐστιν χωρὶς τοῦ ἐπισκόπου οὔτε βαπτίζειν οὔτε ἀγάπην ποιεῖν> {=δὲν εἶναι δυνατὸν  χωρὶς τὸν Ἐπίσκοπο, νὰ τελεστεῖ οὔτε Βάπτισμα, οὒτε Θεία Εύχαριστία—ΙΓΝ. ΠΡΟΣ ΣΜΥΡΝ.,8}.

Τί μεσολάβησε μεταξὺ 60μΧ καὶ 110μΧ ὥστε νὰ δημιουργηθεῖ Ἱερατεῖο στὶς χριστιανικὲς κοινότητες;

Οἱ περισσότεροι είδικοὶ τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας ἀπαντοῦν ὡς ἑξῆς·

1) ἡ ΜΗ  Ἔλευση τοῦ Κυρίου. 
Ὅσον ἡ Ἐκκλησία ἀνἐμενε τὸν Κύριο της , ΕΝΤΟΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ {=οὐ μὴ παρἐλθῃ ἡ γενεὰ αὕτη μέχρις οὗ  πάντα ταῦτα γένηται*} δὲν ὑπῆρχε ἡ ἀνάγκη τῆς δημιουργίας Ἱερατείου (ὅπως τὸ γνωρίζουμε σήμερα). 
Ὅταν ὅμως  ἔγινε ἀντιληπτὸ ὅτι ὁ Κύριος δέν θὰ ἔρθη σύντομα, διαμορφώθηκε ἠ ἀντίληψη ὅτι  ἀντὶ τοῦ Κυρίου ἔχει ἤδη ἔρθη ὀ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ (βλ. Κατὰ Ἰωάννην) καὶ μἀλιστα μένει ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ στὴν Ἐκκλησία μἐσῳ τῶν Μυστηρίων.  Ὁπότε δημιουργὴθηκε ἡ ἀνάγκη τῆς ὕπαρξης Ἱερατείου πρὸς χορήγηση τῶν Μυστηρίων τῆς Σωτηρίας.
ΕΤΣΙ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ.

2) ἡ ἀνάπτυξη τοῦ κινήματος τοῦ Γνωστικισμοῦ.
 Ἐν ὄψει τῆς ἐμφανίσεως πολλῶν διδασκάλων οἱ ὁποῖοι κήρυτταν ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ἀπόψεις (τὶς ὁποῖες ἰσχυρίζονταν ὅτι ἔλαβαν ἀπὸ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο) προἐκυψε ἡ ἀνάγκη τῆς ἀναγωγῆς τῆς διδασκαλίας στοὺς ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ γιὰ τὴν ἀπόδειξη τῆς ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑΣ της. 
Αὐτὸ σήμαινε ὅτι ὁ Ἡγέτης τῶν κατὰ τόπους χριστιανικῶν κοινοτήτων ἔπρεπε νά μπορεῖ νὰ ἀποδείξει τὴν ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ του ὡς ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ  καί—ὃταν τὸ ἀποδείκνυε αὐτό—τότε ἔχαιρε ἀπολύτου, μοναρχικῆς ἐξουσίας ἐπὶ τοῦ Ἱερατείου καὶ τοῦ ποιμνίου, γιὰ τὴν ἀπόκρουση καὶ ἐξωβελισμὸ  τῶν διδαχῶν ἐκείνων ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΝΑΧΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ.
 ΕΤΣΙ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΤΟ ΜΟΝΑΡΧΙΚΟ ΕΠΙΣΚΟΠΑΤΟ.

_____
*Μκ.13,30

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1974: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ & ΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ.

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ (Διαμαντῆς Κούτουλας)