Ἡ "μουσικὴ τῶν ἄρτων" στὸν ΜΥΣΤΙΚΟ ΔΕΙΠΝΟ τοῦ Da Vinci..





Πασίγνωστο τὸ ἀριστούργημα τοῦ Ντὰ Βίντσι ποὺ κοσμεῖ τὴν Μονὴ τῆς Παναγίας τῶν Χαρίτων στὸ Μιλᾶνο  {1498} 
κι ἔχουν τὰ ἄπειρα εἰπωθεῖ  περὶ αὐτοῦ, 
ἀπὸ ἀκραῖες φαντασιώσεις μέχρι ἐπιστημονικὲς ἐπισημάνσεις.

Καταρχὰς νὰ πῶ ὅτι ἡ ἐν λόγῳ νωπογραφία—μοναδικὴ τοῦ Ντὰ Βίντσι ποὺ ἔχει σωθεῖ—ἀναπαριστᾶ τὴ στιγμὴ ποὺ ὁ Χριστὸς ἀνακοινώνει στοὺς Μαθητὲς ὅτι
 " ΕΙΣ ΕΞ ΥΜΩΝ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΜΕ " {Ματθ.26,22}

 Ὅλοι οἱ Μαθητὲς στὸ ἄκουσμα αὐτὸ ἀναστατώθηκαν  καὶ χειρονομοῦν μὲ ἀπορία καὶ φόβο· 
ΟΧΙ ΟΛΟΙ—ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΗΡΕΜΟΣ·
 ὁ ΙΟΥΔΑΣ ,τρίτος ἐκ δεξιῶν τοῦ Χριστοῦ, παραγκωνισμένος ἀπὸ τὸν ὅρμητικὸ Πέτρο , ὁ ὁποῖος ζητᾶ σιγὰ ἀπὸ τὸν ΙΩΑΝΝΗ ποὺ ΚΑΘΕΤΑΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥ —στὰ δεξιὰ του, ἀριστερὰ γιὰ μᾶς—νὰ ρωτήσει τὸν Κύριο ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΟΔΟΤΗΣ..


Σημειωτέον ὅτι κατὰ τὴν παράδοση ὁ Ντὰ Βὶντσι ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΟΥΔΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟ—μὲ διαφορὰ  μερικῶν χρόνων..

Ὅπως ἐπίσης ἐντύπωση ἔχει προκαλέσει
—ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΦΩΤΟΣΤΕΦΑΝΩΝ—
 καὶ ἡ ΑΝΔΡΟΓΥΝΟΣ μορφὴ τοῦ ΙΩΑΝΝΗ,ποὺ πολλοὶ θεωροῦν ὅτι ἀπεικονίζει τὴν Μαγδαληνὴ,
ὡστόσο πάντα ἔτσι ἀπεικόνιζε τὸν Ἰωάννη ὁ Ντὰ Βίντσι , καὶ εἰδικῶς τὸν ΒΑΠΤΙΣΤΗ,  ὡς ἀνδρόγυνο, θεωρῶντας τον ὡς ΠΡΟΦΗΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΑΓ.ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ σύμφωνα μὲ τὴν μεσαιωνικὴ  ἐσχατολογικὴ θεωρία ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
τοῦ ΙΩΑΚΕΙΜ ΝΤΕΛ ΦΙΟΡΕ .

Τὸ 2007 ὁ ΤΖΙΟΒΑΝΝΙ ΠΟΛΑ τοποθετῶντας ΝΟΤΕΣ στὰ σημεῖα ποὺ ὑπάρχουν ἄρτοι στὸ τραπέζι καθὼς καὶ στὰ χέρια τῶν συνδαιτυμόνων,
 ἀνακάλυψε ὅτι ὁ μεγαλοφυὴς  Ντὰ Βίντσι ἀπεικόνισε ΑΝΤΙΚΑΤΡΟΠΤΙΚΑ δηλ.ἀντίστροφα,
σὲ αὐτὴν τὴν τοιχογραφία,
ἕνα μουσικὸ  ΡΕΚΒΙΕΜ γιὰ τὸν ἐπερχὀμενο θάνατο τοῦ Ἰησοῦ...



Θὰ ὁλοκληρώσω  αὐτὴ τὴν μικρὴ ἀνάρτηση
σημειώνοντας   τὸ  ἑξης·
θεωρῶ ὅτι ἡ ἔρευνα ἐπὶ τῶν μυστικῶν
τοῦ  ἀναγεννησιακοῦ ἀριστουργήματος τοῦ
"ΜΥΣΤΙΚΟΥ ΔΕΙΠΝΟΥ" τοῦ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ 
θὰ συνεχίζεται  ἀέναη μέχρι τὸ Τέλος τῶν Αἰώνων..

__________

    Η  "ΜΕΛΩΔΙΑ"  ΤΟΥ ΜΥΣΤΙΚΟΥ ΔΕΙΠΝΟΥ:














Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.