Ἡ γἐνεση τῆς Μεσσιανικῆς Ἰδἐας στὸν Ἰουδαϊσμό.



 Ἀποτελεῖ κοινὸ τόπο  στὴν  ἱστορικὴ  ἔρευνα ἡ θἐση ὅτι ἡ  ἐμφάνιση στοὺς Ἰουδαιους   τῆς ΜΕΣΣΙΑΝΙΚΗΣ  ἰδέας, δηλ. τῆς ἔλευσης  κάποιου ΜΕΣΣΙΑ,  ὀφείλεται στὴν ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ. 
{ Στὰ ἑβραϊκὰ  ἡ λἐξη MASIAH  מָשִׁיחַ‎ σημαίνει κατὰ βάση τὸν ΧΡΙΣΜΕΝΟ ΜΕ ΛΑΔΙ ΒΑΣΙΛΕΑ —στὰ ἑλληνικὰ ἡ λἐξη Masiah /Μεσσίας μεταφράστηκε μέ τὸ ἐπίθετο  ΧΡΙΣΤΟΣ} 

 Γράφει σχετικῶς ὁ Ἀγουρίδης: * 
" τὸ ἀνεκπλήρωτο τῶν ὑποσχέσεων τοῦ Θεοῦ στὴν ἱστορία τοῦ Ἰσραὴλ ὁδήγησε στὴν ἐσχατολογία καὶ στὸν Μεσσιανισμό".

Τὰ ἴδια ὑποστηρίζουν καὶ οἱ  περισσότεροι ξένοι  βιβλικοὶ  θεολόγοι καὶ ἱστορικοί :  ὅτι δηλ. ἡ Μεσσιανικὴ Ἰδέα προἐκυψε στὸν Ἰσραὴλ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΩΝ ποὺ προέβλεπαν τὸ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ ΑΝ ΤΗΡΟΥΣΑΝ ΤΟ ΝΟΜΟ (Torah) .
 Ὅμως συνέβη τὸ ἀντίθετο· ΕΠΕΙΔΗ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΡΟΥΣΑΝ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΔΕΙΝΟΠΑΘΟΥΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΕΛΕΥΚΙΔΕΣ.

Τότε —γράφει ὁ Ἀγουρὶδης—γεννήθηκε ἡ ἰδέα τῆς ἔλευσης ἑνὸς Θεϊκοῦ Βασιλέως ποὺ θὰ ἔφερνε τὴν εἰρήνη καί τὴν ΕΔΕΜ στὴ γῆ καὶ βεβαίως τὸ μεγαλεῖο στὸν Ἰσραήλ. 
Δηλ. Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΙΣΜΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΟΝ ΜΕΣΣΙΑΝΙΣΜΟ (ἡ ἰδέα αὐτὴ ἐμφανίστηκε  πρώιμα, στὰ χρόνια τοῦ  Προφήτη  ΗΣΑΪΑ ,8ος αἰ.πΧ, μετὰ τὸν χωρισμὸ τοῦ Ἰσραὴλ σὲ δύο βασἰλεια) 

Πάντως κατὰ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη —καὶ τούς Ἑβραίους ἀνὰ τοὺς αἰῶνες—τὰ χαρακτηριστικὰ τοῦ Μεσσία θὰ εἲναι τὰ ἑξῆς·
1) θὰ φέρει τὴν παγκόσμια εἰρήνη καὶ δικαιοσύνη
{= ΜΕΣΣΙΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ}
2) θὰ ἐπιστρέψουν οἱ Ἑβραῖοι στὴν πατρῷα γῆ τοῦ Ἰσραὴλ
3) θὰ κτιστεῖ ὁ ΤΡΙΤΟΣ καὶ αἰώνιος ΝΑΟΣ τοῦ ΓΙΑΧΒΕ  στὴν Ἱερουσαλήμ .**

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ: 
τὸ 1ο μᾶλλον ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ, ὅσον παραμένει ἴδια ἡ φύση τῶν ἀνθρώπων—ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
Τὸ 2ο ἔγινε τὸ 1947, ἐνῶ τὸ 3ο θὰ σημάνει τὸν Γ' ΠΑΓΚ. ΠΟΛΕΜΟ, καθότι κατά τὴν Βίβλο*** ὁ Ναὸς τῆς Ἱερουσαλὴμ πρἐπει νὰ βρίσκεται στὸν λόφο Μορία ἐκεῖ ὅπου ἔλαβε χώρα ἡ θυσία τοῦ Ἀβραάμ, —δηλ. ἐκεῖ ὅπου σήμερα ὀρθώνεται ὁ χρυσὸς τροῦλος τοῦ Τεμένους τοῦ Ὁμάρ ....
ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΕΣΣΙΑ ..

____
* Σ.ΑΓΟΥΡΙΔΗΣ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΑΥΡΩΘΗΚΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ;Βιβλικὲς Θεολογικὲς Μελέτες,  Ἄρτος Ζωῆς , 1989, σελ. 18

** κι ἐπειδὴ ὁ Ἰησοῦς δὲν ἔφερε τὴν μεσσιανικὴ ἐποχὴ ἐπὶ τῆς γῆς γιά τοῦτο οἱ Ἑβραῖοι δὲν τὸν δέχονται ὡς Μεσσία (ἑξάλλου λένε οἱ ραββῖνοι, ἀφοῦ  ὁ Ἰησοῦς δεν ἦταν ΕΞ ΑΙΜΑΤΟΣ ΓΥΙΟΣ ΤΟΥ ΙΩΣΗΦ δὲν μπορεῖ νὰ ἔχει δαβιδικὴ καταγωγή, ἐπειδὴ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ εἶναι ποὺ ΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΓΕΝΙΑ/ ΦΥΛΗ , ἡ μητέρα καθορίζει ἂν εἶναι κάποιος Ἑβραῖος ἢ ὄχι)

**Σύμφωνα μέ τὸ ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ οἱ Ἰουδαῖοι πρἐπει νὰ ἔχουν ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΝΑ ΝΑΟ{=μὴ ἀνενέγκῃς τὰ ὁλοκαυτώματα σου ἐν παντὶ τόπῳ οὗ ἐὰν ἴδῃς, ἀλλ' ἢ εἰς τὸν τόπον ὅν ἄν ἐκλέξηται Κύριος ὁ Θεός Σου—ΔΕΥΤ.12, 13‒14}  στὸν ΛΟΦΟ ΜΟΡΥΑ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ  {=εἰς τὴν γῆν τὴν ὑψηλήν—ΓΕΝ.22,2},  ὀπου  ὁ Ἀβραὰμ πῆγε νὰ θυσιάσει τὸν γυιό του Ἰσαάκ {=καὶ ἐκάλεσεν Ἀβραὰμ τὸ ὄνομα τοῦ τόπου ἐκείνου Κύριος εἰδεν —ΓΕΝ. 22,14}  .

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.