Ποῦ ὀφείλεται ὁ Δογματισμὸς τοῦ Χριστιανισμοῦ.



 Ὅταν ὁ Μ.Κωνσταντῖνος προσεταιρίστηκε τοὺς Χριστιανοὺς θέλοντας νὰ ἐπιβάλει τὴν ΕΙΡΗΝΗ στὴν Αὐτοκρατορία ,εξεπλάγη διαπιστώνοντας ὅτι οἰ ΙΔΙΟΙ οἱ Χριστιανοὶ εἶναι ποὺ ΑΡΝΟΥΝΤΟ  τὴν εἰρήνευση ΣΥΓΚΡΟΥΟΜΕΝΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙΣ ΕΣΧΑΤΩΝ ΓΙΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ {=δογματικά} ΘΕΜΑΤΑ.  
 Ἔστειλε τότε (324μΧ)  τὸν ἐξ ἀπορρήτων του  ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΟΡΔΟΥΗΣ ΟΣΙΟ στὴν ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ μὲ ἀποστολὴ νὰ συμβιβάσει τοὺς ἀντιμαχομένους ΑΡΕΙΑΝΙΣΤΕΣ καὶ ΑΝΤΙΑΡΕΙΑΝΙΣΤΕΣ ἐπειδὴ θεωροῦσε ὅτι  τσακώνονταν γιὰ ΑΣΗΜΑΝΤΕΣ φιλοσοφικοῦ τύπου ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ  {=ὑπὲρ ἐλαχίστου διαφωνία γένηται—Vita Const.}

 Ὅταν ἐπέστρεψε  ὁ Ὅσιος στὴν ΝΙΚΟΜΗΔΕΙΑ καὶ τοῦ εἶπε ὅτι ἀπαιτεῖται ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ {=οἰκουμενική} ΣΥΝΟΔΟΣ γιὰ νὰ βρεθεῖ λύση στὸ πρόβλημα {=κτῖσμα ὁ Υἱὸς ἢ ὁμοούσιος ;}, ὁ Κωνσταντῖνος νόμισε ὅτι ὁ ΔΙΑΛΟΓΟΣ θὰ ἔφερνε λύση στὶς θεολογικὲς διαφωνίες, ὅπως γινόταν  ΜΕ ΤΙΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (Πλατωνικές, Ἀριστοτελικές, Στωικές κλπ).

ΕΠΕΣΕ ΕΞΩ ΟΜΩΣ—ὁ θεολογικὸς διάλογος ὄχι μόνον δὲν ἔφερνε ἐπίλυση τῶν διαφορῶν, ἀλλὰ ἀντιθέτως ΟΞΥΝΕ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ, ὅπως ἔδειξαν τὰ ἐπικαλουθήσαντα τὴν Α' Οίκουμενικὴ Σύνοδο...

ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ ΑΥΤΟ;
Διότι ὁ Χριστιανισμὸς ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ—ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ἐπιζητοῦσα τὴν ΓΝΩΣΗ   τῆς οὐσίας τοῦ κόσμου, ἀλλὰ εἶχε ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΟ χαρακτῆρα, δηλ.ΟΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΤΟΥ ΘΕΣΕΙΣ ΕΠΕΦΕΡΑΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ἢ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ. 

 Ἡ αποδοχὴ δηλ. τοῦ ἑνὸς ἢ τοῦ ἂλλου ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ , δηλ. τῆς μιᾶς ἢ τῆς ἄλλης ΝΟΗΣΙΑΡΧΙΚΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ,  δέν ἦταν πρόβλημα ΓΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (δηλ. φιλοσοφία)  ἀλλὰ ζήτημα ΣΩΤΗΡΙΑΣ (δηλ θρησκεἰα).
 
Συνεπῶς αύτὴ ἡ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΠΟΙΗΣΗ τῆς Σωτηρίας, δηλ. ἡ ΝΟΗΣΙΑΡΧΙΚΗ ἀντίληψη ὅτι Η  ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΣΕ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΩΖΕΙ ἀποτελεῖ τὴν πηγὴ τοῦ δογματισμοῦ καὶ τοῦ φανατισμοῦ στὸν χριστιανισμό. 
Καὶ αύτὸ τὸ κατάλαβε ἀργὰ ὁ Κωνσταντῖνος...


______
ΥΓ.μακρὰν ὅλων τούτων στἐκει βεβαίως ὁ Ἰησοῦς ὁ ὁποῖος εἶπε·
< οὐ πᾶς ὁ λέγων μοι κύριε κύριε εἰσελευσεται εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν ἀλλ’ ὁ ποιῶν τὸ θέλημα τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς> {ΜΑΤΘ.7,21}

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.