ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΚΛΑΥΔΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟ.




 Σὲ πάπυρο τοῦ 2ου αἰ.μΧ ποὺ παρουσιάζει σεληνιακὸ πίνακα καὶ ἀποδίδεται στὸν τελευταῖο μεγάλο ἀστρονόμο ΚΛΑΥΔΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟ,  ὑπάρχει τὸ σύμβολο τοῦ ΜΗΔΕΝΟΣ (κάτω δεξιά). 
 Βεβαίως οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες ποὺ χρησιμοποιοῦσαν τὸ ἀλφάβητο  γιὰ νὰ ἀπεικονίσουν ἀριθμούς,δὲν θὰ μποροῦσαν  νὰ ἀπεικονίσουν   τὸ μηδὲν μὲ τό γράμμα ΟΜΙΚΡΟΝ ἐπειδὴ  ἤδη μὲ αὐτὸ ἀπεικόνιζαν τὸν ἀριθμὸ 70 (α=1, β=2, γ=3...)
Φαἰνεται λοιπὸν πιθανώτερο ὅτι ὁ Πτολεμαῖος ἐμπνεύστηκε τό σύμβολο τοῦ μηδενὸς  ποὺ παρουσιάζει στὸ ἐν λόγῳ χειρόγραφο (πάπυρος ΛΟΥΝΤ)  ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΞΗ "ΟΥΔΕΝ" (ὅπως ἰσχυρίζονται πολλοί)  ἀλλὰ ἀπό ἕνα ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ, ΑΡΑΒΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΟ τὸ ὁποῖο ὑπάρχει σὲ πολλὰ ἀντίστοιχα ΑΡΑΒΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ άστρονομίας μὲ πολλὲς παραλλαγές.
________
βλ. O. Neugebauer, ΟΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΜΙΕΤ, 1990, σελ.46

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.