Ὁ Τρωικὸς Πόλεμος τοῦ Ὁμήρου ΔΕΝ ἔγινε ποτέ.—Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΩΙΚΑ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΧΕΤΤΑΙΩΝ.





Δυστυχῶς τὰ κείμενα τῶν πινακίδων τῆς ΓΡΑΜΜΙΚΗΣ Β' τῶν Ἑλλήνων τῆς μυκηναϊκῆς ἐποχῆς εἶναι ΜΟΝΟΝ λογιστικοὶ πίνακες & ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΕ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΤΡΩΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (μάλιστα τὰ ἐν λόγῳ κείμενα δείχνουν ἕναν ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΕΝΟ μυκηναϊκὸ κόσμο, ἐνῶ ἀντιθέτως τὰ ΧΕΤΤΙΤΙΚΑ ἀρχεῖα μιλοῦν γιὰ ΕΝΙΑΙΟ βασίλειο τῆς "ΧΩΡΑΣ ΤΩΝ ΑΧΙΓΙΑΒΑ"  {=Ἀχαιῶν}.

Ἀπὸ τὴν ἄλλη μεριὰ ἡ ΙΛΙΑΔΑ εἶναι ΠΟΙΗΤΙΚΟ ἔπος  ΓΡΑΦΕΝ 400 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ἀπὸ τὰ γεγονότα ποὺ ὑποτίθεται ὅτι περιγράφει, ὁπότε   ἀποτελεῖ λογοτεχνικὸ κείμενο ΑΜΦΙΒΟΛΗΣ ὅμως ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ.

Ὡστόσο ὑπάρχουν τὰ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΩΝ ΧΕΤΤΑΙΩΝ μὲ τὴν σχετικὴ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ   ΤΩΝ  ΧΕΤΤΑΙΩΝ ΜΟΝΑΡΧΩΝ* τὰ ὁποῖα ἀναφέρουν ἐν συνόψει τὰ ἑξῆς ἐνδιαφέροντα·

1) γύρω στὸ 1400πΧ ἕνας βασιλιᾶς τοῦ κράτους τῶν  AHHIYAWA ἢ AHHIYA  μέ τὸ ὄνομα  ATTARISSIYA εἰσἐβαλε στὴν Μικρασία καὶ κατέλαβε τὴν πὸλη MILAWANDA, ἐκδιώκοντας τὸν ὑποτελῆ στοὺς Χετταίους   ἡγεμόνα τῆς περιοχῆς ὀνόματι MADDUWATTA, ὁ ὁποῖος κατέφυγε στὴν αὐλὴ τοῦ Χετταίου βασιλιᾶ  TUDHALIYA 3oυ.
Κατὰ τοὺς εἰδικούς, ἱστορικοὺς καὶ γλωσσολόγους, ἡ λἐξη AHΗIYAWA ἤ AHHIYA σημαίνει "ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ" , ἡ λἐξη ATTARISSIYA ἁναφέρεται στὸ ὄνομα "ΑΤΡΕΥΣ"  ἐνῶ ἡ λἐξη MILAWANDA σημαίνει τὴν  ΜΙΛΗΤΟ..


2) γύρω στὸ 1270 πΧ ἕνας εὐγενὴς μέ τὸ ΛΟΥΒΙΚΟ ὄνομα PIYAMA-RADU {=πιστὸς τῆς θεᾶς  Piyama} —πιθανότατα γυιὸς τοῦ Piyama-Kurunta καὶ ἐγγονὸς βασιλιᾶ Uhhaziti τῆς ΙΩΝΙΑΣ {=ARZAWA} ποὺ ἐξεδίωξε ὁ Χετταῖος βασιλιᾶς MOURSILI  2ος —αὐτὸς λοιπὸν ὁ Piyama -Radu,ἐξορμῶντας ἀπὸ κάποιο νησὶ τοῦ ἀνατολικοῦ  Αίγαίου ΕΠΙΤΕΘΗΚΕ ΚΑΙ ΛΕΗΛΑΤΗΣΕ  δυτικές περιοχὲς τῆς Μικρασίας ποὺ ἀνήκουν στοὺς Χετταίους,  μία ἐκ τῶν ὁποίων κατονομἀζεται ὡς WILUSA  ἢ TΑRUISA {=Ἴλιον/Τροία}.
Ὁ  PIYAMA-RADU κινήθηκε ἐναντίον τῶν μικρασιατικῶν ἐδαφῶν τῶν Χετταίων κατ'ἐντολὴν τοῦ βασιλιᾶ τῶν Ἀχαιῶν TAWAKALAWA καὶ πράγματι κατέλαβε τὴν WILUSA, ἐνῶ ὁ βασιλιᾶς τῆς πόλης ALAKSANDU  (ὑποτελὴς τῶν Χετταίων)  ἀναζήτησε καταφύγιο στὴν χεττιτικὴ πρωτεύουσα  ΧΑΤΤΟΥΣΑ ζητῶντας βοήθεια  ἀπὸ τὸν Χετταῖο μονάρχη MUWATALI  2o , ὁ ὁποῖος καὶ ΤΟΝ ΕΠΑΝΕΦΕΡΕ ΣΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΗΣ WILUSA.**
 Ἀργότερα ὁ ἑπόμενος  Χετταῖος βασιλιᾶς  HATUSILI 3ος μέ ἐπιστολή του ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ  TAWAKALAWA —ποὺ ἀποκαλεῖ στὴν διπλωματικὴ γλῶσσα "ΑΔΕΛΦΟ" του, δηλ. ΙΣΟΤΙΜΟ—γιὰ τὴν ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ  δράση τοῦ PIYAMA-RADU ὁ ὁποῖος προβαίνει σὲ ἀλλεπάλληλες  ληστρικὲς ἐπιδρομὲς στὰ ὑποτελῆ βασίλεια τῶν Χετταίων στὴν δυτικὴ Μικρὰ Ἀσία (Ἐπιστολή Tawagalawa , CTH 181).
 Ἐν τἐλει ὁ   PIYAMA-RADU μᾶλλον ἀπεβίωσε στὴν MILAWANDA {=Μίλητο} ὅπου εἶχε παντρέψει τὴν κόρη  του μὲ τὸν Atpa , ἄρχοντα τῆς πόλης.


Οἱ ἱστορικοί καὶ γλωσσολόγοι ἐξηγοῦν τὰ ἀνωτἐρω ὡς ἑξῆς·
α) WILUSA εἶναι τὸ ΙΛΙΟΝ καὶ TΑRUISA ἡ ΤΡΟΙΑ
β) TAWAKALAWA εἶναι ὁ ΕΤΕΟΚΛΗΣ ( E-TE-WO-KE-LE-WE ,τῆς γραμμικῆς  γραφῆς)
 καὶ γ) ALAKSANDU εἶναι ὁ ἑλληνικῆς καταγωγῆς ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ὁ ὁποῖος κυβερνᾶ ὡς  "σώγαμπρος"  ἢ, τὸ πιθανώτερο, ὠς ἀπόγονος ΕΠΙΓΑΜΙΑΣ*** ΕΞ ΕΛΛΑΔΟΣ, τοὺς ΛΟΥΒΙΟΥΣ κατοίκους τῆς WILUSA-ΙΛΙΟΥ-ΤΡΟΙΑΣ.

(ΣΗΜ. οὔτε ὁ ἀνωτέρω ΑΤΡΕΥΣ μπορεῖ νά ταυτιστεῖ μὲ τὸν γνωστὸ ἀπὸ τὴν μυθολογία πατέρα τοῦ Ἀγαμέμνομα, οὔτε ὁ Ἑτεοκλῆς μὲ τὸν γνωστὸ ΘΗΒΑΙΟ ἀδελφὸ τῆς Ἀντιγὸνης , οὔτε ὁ Ἀλἐξανδρος τῶν Τρώων μὲ τὸν Πάρι καὶ τοῦτο ΔΙΟΤΙ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΡΙΖΙΚΑ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΧΕΤΤΙΤΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΑΠΟ  ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ.
Μάλιστα μπορεῖ τὸ ὄνομα Piyama -Radu νὰ θυμίζει τὸν ΠΡΙΑΜΟ, ἀλλὰ ὁ βίος του μᾶλλον παραπέμπει στόν..Ἀχιλλέα!  
 Ἐξἀλλου στά κείμενα τῶν Χετταίων ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ/AHIYAWA: Θῆβα , Μυκῆνες ἢ ἀλλοῦ;}.


Συνελόντι εἰπεῖν ·
τὰ ΙΣΤΟΡΙΚΑ κείμενα τῆς ἐποχῆς, ἐν προκειμένῳ τῶν ΧΕΤΤΑΙΩΝ —διότι ἄλλα ΔΕΝ ὑπάρχουν—ΔΕΝ ἐπιβεβαιώνουν ἐπ’ οὐδενί, ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΤΡΩΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ.





____

*οἱ πήλινες πινακίδες τῶν βασιλικῶν ἀρχείων τῶν Χετταίων στὴν ΧΑΤΟΥΣΑ (150  Km ἀνατολικὰ τῆς Ἄγκυρας)  ἦρθαν στὸ φῶς ἀπὸ τὸν Winckler  (1906-1912) καὶ ἀποκρυπτογραφὴθηκαν τὸ 1915 ἀπὸ τὸν HROZNÝ.


** τὰ χεττιτικὰ ἀρχεῖα κάνουν λόγο καὶ γιὰ μιὰ ἑπόμενη ἐκθρόνιση τοῦ ἡγεμόνα τῆς Τροίας ὀνόματι BALMU  πιθανοῦ διαδόχου τοῦ ALAXANDU  (περὶ τὸ 1220πΧ ) χωρὶς περισσότερες λεπτομέρειες (Ἐπιστολή Milawata, CTH 182)


***Μία ἐπιστολή (CTH 183)  ἑνὸς Μυκηναίου βασιλιᾶ ποὺ δὲν κατονομάζεται, σὲ κάποιον Χετταῖο μονάρχη ἐπίσης μὴ κατονομαζόμενο (ἴσως τὸν Muwatali 2o)  περὶ τὸ 1285 πΧ  ἀναφέρεται σὲ ἕναν γὰμο  τοῦ  Μυκηναίου βασιλιᾶ Kagamuna ,παπποῦ ἢ προπάππου  τοῦ μὴ κατονομαζόμενου Μυκηναίου, μὲ μιὰν βασιλοπούλα ἐκ Τροἰας , κατὰ τὸν ὁποῖο συμφωνήθηκε ὡς  ΠΡΟΙΚΑ ἡ παροχὴ στὸν Μυκηναῖο βασιλιᾶ ΚΑΠΟΙΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ἀνατολοκοῦ ΑΙΓΑΙΟΥ (πιθανῶς ΛΕΣΒΟ, ΛΗΜΝΟ κλπ).
Ὅμως αύτὰ  τὰ νησιὰ δέν τὰ ἔλαβε ποτὲ ὁ Μυκηναῖος βασιλιᾶς KAGAMUNA  διότι ἐν τῷ μεταξὺ ὁ Χετταῖος μονάρχης TUDHALIYA I/II κατἐλαβε ὅλην τὴν περιοχὴ τῆς ASSUWA {=Ἀσία/σημ.ΙΛΙΟΝ} χωρὶς νὰ  δώσει τὴν ὀφειλόμενη "προῖκα"  στὸν Μυκηναῖο βασιλέα Kagamuna.
Καὶ τὸ παρἀπονο αὐτὸ τοῦ ἀπογόνου τοῦ Kagamuna  ἐκφράζει ἡ ἐν λόγῳ ἐπιστολὴ τοῦ μὴ κατονομαζόμενου Μυκηναίου βασιλιᾶ πρὸς τὸν Muwatali 2o.

______
ΥΓ. στὴν ἀνωτέρω φωτό. τὸ καλύτερο βιβλίο περὶ τῶν Ἀχαιῶν κλπ.

ΥΓ2 γιὰ τὸ περιλάλητο ΟΜΗΡΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ βλ. https://diamantiskoutoulas.blogspot.com/2024/02/blog-post_26.html
















Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

1974: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ & ΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ (Διαμαντῆς Κούτουλας)