ΚΑΙ ΜΗ ΕΙΣΕΝΕΓΚῌΣ ΗΜΑΣ ΕΙΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΝ
Βεβαίως ὁ Θεὸς δέν εἰσενἐγκει {=εἰσάγει} κανέναν σέ πειρασμό· ἄλλο εἶναι τὸ νόημα τοῦ αἰτήματος αύτοῦ τῆς Προσευχῆς τοῦ <ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ> ὅπως θὰ δοῦμε στὸ τέλος.
Καταρχὰς ἂς θυμηθοῦμε τὴν ἀρχαία ἀντίληψη ποὺ εἰσήγαγε ὁ Σωκρἀτης βάσει τῆς ὁποίας ἡ Ἀνηθικότητα εἶναι προϊὸν ἀγνοίας {=οὐδεὶς ἑκὼν κακός}.
Ἔλεγε λοιπὸν ὁ Ἀθηναῖος σοφὸς —καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτὸν ὅλοι οἱ Ἀρχαῖοι—ὅτι ἂν σέ κάποιον δείξεις (μἐσῳ τοῦ Ὀρθοῦ Λόγου) πὼς αὐτὸ ποὺ κάνει εἶναι κακό, θὰ πάψει νὰ τὸ κάνει.
Ἡ πράξη ὡστόσο ἔχει ἀποδείξει ὅτι αὐτὸ συχνὰ δέν ἰσχύει διότι πείθεις κἀποιον ὅτι εἶναι κακὸ (πχ. νά παίρνει ναρκωτικὲς οὐσίες) ἀλλὰ ὅμως ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ ΤΟΥ ὅτι αύτὸ εἶναι κακὸ συνεχίζει νὰ κάνει τὸ ἴδιο.
ΠΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΕΣΦΑΛΕ Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ;
Τὴν ἀπάντηση ἔδωσε στὴν νεώτερη ἐποχὴ ὁ ΦΡΟΫΝΤ δείχνοντας ὅτι μία πληθώρα πρἀξεων ἔχει ἀφετηρία τὸ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ στὸ ὁποῖο δέν ἔχει πρόσβαση ἡ Λογική.
Ἄρα ὁ Ὀρθὸς Λόγος ΑΔΥΝΑΤΕΙ νὰ προστατέψει τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὸ Ἀσυνείδητο του.
Συνεπῶς τὸ νόημα τῆς αἰτήσεως τῆς Κυριακῆς Προσευχῆς <καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν> σημαίνει στὴν πραγματικὀτητα <ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΜΕ ΚΥΡΙΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ>
_____
ΥΓ. ἡ φωτογραφία προέρχεται ἀπὸ τὸν καθολικὸ Ναὸ τῶν Ἐθνῶν στὸν Κῆπο τῆς Γεθσημανῆ.