ΤΑΛΙΘΑ ΚΟΥΜΙ =άρνάκι μου σήκω. Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΤΟΥ ΙΑΕΙΡΟΥ.




Γνωστὴ ἡ διήγηση τῆς ἀναστάσεως τῆς 12ετοῦς θυγατέρας τοῦ ἀρχισυνάγωγου ΙΑΕΙΡΟΥ, ὑπάρχει σὲ τρεῖς ἐκδοχὲς στὰ Συνοπτικὰ Εὐαγγέλια, ὅμως στὸ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ (5,22 κ.ἑξ.) βρίσκεται ἡ πιὸ πλήρης ἀφήγηση ἀναγόμενη σὲ ΑΥΤΟΠΤΗ* ΜΑΡΤΥΡΑ ἐπειδὴ διασώζει (στὸ ΕΛΛΗΝΙΚΟ κείμενο) τὸ ΑΡΑΜΑΪΚΟ λόγιο ποὺ εἶπε ὁ Ἰησοῦς  <Talitha Cumi>  {=κορίτσι σήκω} ἀνασταίνοντας τὴν μικρὴ κοπέλλα . 

Θυμίζω τὴν σκηνή·
ὁ Ἰἀειρος παρακαλεῖ τὸν Ἰησοῦ νὰ γιατρἐψει τὴν κὀρη του ἡ ὁποία <ἐσχάτως εἶχε> , δηλ. ἦταν στὰ τελευταῖα της...
Στὸν δρόμο ὅμως πρὸς τὴν οἰκία τοῦ Ἰἀειρου (κι ἐνῶ ἔχει μεσολαβήσει τὸ ἐπεισόδιο μέ τὴν αἱμορροοῦσα) φτάνουν ἀπεσταλμἐνοι ἀπὸ τὸ σπίτι καὶ ἀναγγἐλουν τὸ δυσάρεστο νέο στὸν ἀρχισυνάγωγο : <ἡ θυγάτηρ σου ἀπέθανε>. 

Ὁ Ἰησοῦς ὅμως προτρἐπει τὸν Ἰάειρο  νὰ μὴν ἀπογοητεύεται λέγοντας του <μὴ φοβοῦ ἀλλὰ πίστευε>  καὶ φθάνοντας στὸ σπίτι   λἐει στοὺς θρηνοῦντες  ὅτι <τὸ παιδίον οὐκ ἀπέθανε ἀλλὰ καθεύδει {=κοιμᾶται}  ἀλλὰ οἱ παριστάμενοι <κατεγἐλων αὐτοῦ {=Τὸν κορόϊδευαν}.

Ὅμως  ὁ Ἰησοῦς ἀνέστησε  τὴν μικρὴ μέ τὸ παραπάνω ἀραμαϊκὸ λόγιο {ποὺ ἀναφέρει μόνο τὸ Κατὰ Μᾶρκον}: "ΤΑΛΙΘΑ ΚΟΥΜΙ"  ποὺ σημαίνει "ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΗΚΩ".

Ποιὸ εἶναι τὸ συγκινητικὀ—ἅμα καὶ ἀποκαλυπτικό—στὸ λόγιο αύτό;

Ὅτι ἡ λἐξη TALITHA (ἐκ τοῦ TALECH ) σημαίνει "κορίτσι" ἀλλὰ σημαίνει  καί τό "ΑΡΝΑΚΙ",
 γεγονὸς ποὺ ἀποκαλύπτει  ὅτι ὁ Ἰησοῦς μίλησε στὴν μικρὴ  μὲ τὴν ΓΛΥΚΥΤΗΤΑ μέ τὴν ὁποίαν ἀπευθυνόταν ἕνας  χωρικὸς πατέρας στὴν λατρεμένη κορούλα του, λἐγοντας της: "ΑΡΝΑΚΙ ΜΟΥ ΣΗΚΩ" !
 (Θυμᾶμαι καὶ τὸν μακαρίτη τὸν πατέρα μου νὰ ἀποκαλεῖ  κατὰ παρόμοιο τρόπο τὴν μικρή μου ἀδερφή, τὸ στερνοπούλι του...)

 Ἀποκαλύπτεται δηλ.μόνο ἀπὸ αύτὸ τὸ ἀραμαϊκὸ λόγιο,  τὸ πόσο εὐσπλαχνικὸς καὶ ΓΛΥΚΥΣ  χαρακτῆρας ἦταν  ὁ  Ἰησοῦς....

________
*σύμφωνα μέ τὸ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ παρόντες στὴν σκηνὴ ἦταν οἱ γονεῖς τοῦ κοριτσιοῦ καὶ οἱ τρεῖς "στῦλοι" ΠΕΤΡΟΣ—ΙΑΚΩΒΟΣ—ΙΩΑΝΝΗΣ. Ἄρα ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς παρέδωσε τὸ λόγιο τοῦ Ἰησοῦ ΤΑΛΙΘΑ ΚΟΥΜΙ ποὺ διασώζει τὸ ἐν λόγῳ Εὐαγγέλιο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.