Η ΑΡΕΤΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΣΙΔΑΣ, ΤΟ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΚΑΙ Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ.


 Εἶναι γνωτὸς ὁ συγκρητισμὸς θρησκειῶν τῆς ἑλληνορρωμαϊκῆς ἐποχῆς ποὺ ξεκίνησε ἀπὸ τὰ ἀλεξανδρινὰ χρόνια μὲ τὴν σχετικὴ προπαγάνδα τῶν Πτολεμαιων (Σέραπις) καὶ  ἐπεκτάθηκε σὲ ὅλην τὴν τότε γνωστὴ  οἰκουμένη.
 Δεῖγμα αύτοῦ τοῦ συγκρητισμοῦ καὶ τῆς συνεπαγόμενης ΕΝΟΘΕΪΑΣ εἶναι ἡ παρακάτω  ΑΡΕΤΟΛΟΓΙΑ τῆς ΙΣΙΔΑΣ ἀπὸ μιὰ ἐπιγραφὴ ποὺ βρἐθηκε στὴν Ἄνδρο, ἀπόσπασμα τῆς ὁποίας παριυσιάζω παρακάτω·
<ἐγὼ εἰμὶ ἡ καρπὸν ἀνθρώποις εὑροῦσα(7)
ἐγὼ εἰμὶ ἡ ἐν τῷ τοῦ Κυνὸς ἄστρωσι ἐπιτέλλουσα (9)
ἐγὼ εἰμὶ ἡ παρὰ γυναιξὶ θεὸς καλουμένη (10)
ἐγὼ ἐχώρισα γῆν ἀπ'οὐρανοῦ (12)
ἐγὼ θαλάσσια ἐργα εὗρον (15)
ἐγὼ τὸ δίκαιον ἰσχυρὸν ἐποὶησα (16)
ἐγὼ τυράννων ἀρχὰς κατελυσα (25)
ἐγὼ φόνους ἔπαυσα (26)
ἐγὼ ποταμῶν καὶ ἀνἐμων καὶ θαλάσσης εἰμὶ Κυρία (39)
ἐγὼ τοὺς ἐν δεσμοῖς ἔλυσα (48)
ἐγὼ περιβόλους πόλεων ἔκτισα (51)
ἐμοῦ τὸ εἱμαρμενον ἀκούει (56)
χαῖρε Αἴγυπτε ἡ θρἐψασα με (57)
[Dittenberger, Syll.1267]

Εἶναι ἐμφανὴς νομίζω ἡ ἐπιρροὴ τοῦ παραπάνω ἀρετολογικοῦ κειμένου τῆς ΙΣΙΔΑΣ, τόσον στὰ ἐδάφια ΕΓΩ ΕΙΜΙ τοῦ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ,  ὅσον καὶ στὸν ΑΚΑΘΙΣΤΟ ΥΜΝΟ (μόνο πού σὲ αὐτὸν ἐκθέτει  ὁ ἴδιος ὁ μελωδὸς τὴν ἀρετολογία τῆς Θεοτόκου)

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Σ.ΑΓΟΥΡΙΔΗΣ, ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ, ἐκδ.Πουρναρᾶ, Θεσ/νίκη 2001.





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.