Οἱ μπαροῦφες περὶ τοῦ —δῆθεν—Τριγωνισμοῦ τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν Ναῶν.




Θὰ στεναχωρηθοῦν μὲ τὰ παρακἀτω, πολλοὶ καὶ καλοὶ φίλοι μου, ἀλλὰ πρἐπει νὰ τοὺς πῶ τὴν πᾶσα ΑΛΗΘΕΙΑ.
 Ἀπὸ τὴν δεκαετία '70 διάβασα μὲ ἐνδιαφέρον τά γραφόμενα διαφόρων Ἑλλήνων καὶ ξἐνων (Ρισέρ, Μανιᾶς κλπ) ποὺ "ἀποδείκνυαν" ὅτι τὰ ἀρχαῖα ἑλληνικὰ ἱερά σχηματίζουν μεταξύ τους ΙΣΟΣΚΕΛΗ ἢ ΙΣΟΠΛΕΥΡΑ ΤΡΙΓΩΝΑ (τὰ τελευταῖα χρόνια κάποιοι τό "ἀποδεικνὐουν" καὶ μἐσῳ.GPS..).
Χαρακτηριστικὸ παρἀδειγμα τὸ ΙΣΟΣΚΕΛΕΣ τρίγωνο μὲ κορυφὴ τὸ Σούνιο :  "ΝΑΟΣ ΑΦΑΙΑΣ ΑΙΓΙΝΑΣ—ΝΑΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΥ(ΘΗΣΕΙΟ)—ΝΑΟΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ ΣΟΥΝΙΟΥ" {βλ.φωτό}.

Ὡστόσο ὑπάρχουν ΣΟΒΑΡΕΣ ἐπιστημονικὲς  ἑνστάσεις ἐπὶ ὅλων τούτων·

1) οἱ ἑλληνικοὶ ναοὶ οὔτε τῆς ἴδιας περιόδου εἶναι οὔτε ἦταν πάντα ναοί· 

πχ.Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝ ΠΡΙΝ ΓΙΝΕΙ ΝΑΟΣ, ΗΤΑΝ ΤΟ ΑΝΑΚΤΟΡΟ ΤΟΥ  ΗΓΕΜΟΝΑ ΤΗΣ ΜΥΚΗΝΑΪΚΗΣ  ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ (ὁμοίως καὶ ὁ Ναὸς τῆς Ἐλευσῖνας), ἐνῶ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΝΑΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ...

 Ἐπἰσης, ἑνῶ ὁ Ναὸς τοῦ Ποσειδῶνα ὑπῆρχε κατὰ τὴν  ἀρχαϊκὴ ἐποχή, ὁ Ναὸς τοῦ Ἡφαίστου στὸ Θησεῖο πρωτοκτίστηκε τὴν ἑποχὴ τῶν Περσικῶν Πολἐμων.
 Ἐξαλλου ἄλλη ἦταν ἡ θρησκεία τῶν Ἑλλἠνων τῆς ἐποχῆς τοῦ Χαλκοῦ καὶ ἄλλη τῆς ἐποχῆς τοῦ Σιδήρου (θυμίζω, ὁ Διόνυσος δέν ἀνήκει στὸ Δωδεκάθεο..).

Πότε λοιπὸν ἀποφασίστηκε καὶ σχεδιάστηκε ὁ Τριγωνισμὸς τῶν ἑλληνικῶν ἱερῶν ; 
Τὴν μυκηναϊκὴ ἑποχή (1400πΧ) , τὴν ὁμηρική (9ος αἰ.πΧ), τὴν ἀρχαϊκή ἢ τὴν κλασσικἠ ;


2) στὴν  ἀρχαἰα Ἑλλάδα ὑπῆρχαν ἑκατοντάδες (μὴν πῶ χιλιάδες) Ναοί.

 Συνεπῶς , ΑΝΕΤΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ  ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΙΣΟΣΚΕΛΗ ΤΡΙΓΩΝΑ.
Ὡστόσο, οἱ ὑπόλοιποι Ναοὶ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ (πχ. Ναοὶ Κορίνθου, Θήβας, Αργους κλπ) γιατί δέν μετέχουν σὲ αὐτὸν τὸν Τριγωνισμό ;

3) ἂν δοῦμε τὸν χἀρτη τῶν ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ τῆς Ἑλλάδος (ἢ τῶν ΓΟΤΘΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ἢ τῶν ΡΩΜΑΝΙΚΩΝ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ) κι ἐκεῖ ΑΝΕΤΑ ΘΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΡΙΓΩΝΙΣΜΟΥΣ,  διότι ΠΑΝΤΟΥ  στὴν γῆ μποροῦμε νά βροῦμε ΤΡΕΙΣ τοποθεσίες ποὺ νά ἁπαρτίζουν ἰσοσκελῆ (καὶ κἀποιες φορὲς ἰσόπλευρα) τρίγωνα .

ΕΜΕΙΣ δηλ. ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ποιὲς τοποθεσίες  (στὴν περίπτωση μας ἀρχαιοελληνικοὶ Ναοί) ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΜΑΣ, δηλ. τὸν σχηματισμὸ ἰσοσκελῶν τριγώνων.

Συνελόντι εἰπεῖν·
ΑΝΘΡΑΚΕΣ Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ καὶ μπαρούφα ὁ περιλάλητος  τριγωνισμὸς τῶν ἀρχαἰων ἱερῶν,
διὸτι ΠΑΝΤΟΥ στὴν γῆ μποροῦν νὰ βρεθοῦν τοποθεσίες πού μεταξύ τους νά σχηματίζουν ἰσοσκελῆ τρίγωνα (ἐξάλλου ὁποιαδήποτε τρία σημεῖα ἁπαρτίζουν τρίγωνο..)

Ἀγαπητοί, 
το ΜΕΓΑΛΕΙΟ τοῦ Ἀρχαίου Ἑλληνικοῦ Πνεύματος δὲν βρίσκεται σέ "παπάτζες" ἁλλὰ στὴν ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ τὴν ὁποίαν δίδαξε ὡς ἴδιον τοῦ ἀνθρώπινου ΠΡΟΣΩΠΟΥ.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.