ΕΠΕΣΕ ΕΞΩ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ; (Ἀφιέρωμα στὸν καθηγητὴ Σ.ΑΓΟΥΡΙΔΗ).






                
Τὸ μεγαλύτερο ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ  πρόβλημα ποὺ ἀντιμετώπισε ἡ Ἐκκλησία τὸν 1ο αἰ. ἦταν τὸ ὅτι ΑΝΕΜΕΝΕ ΣΕ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ,ΤΗΝ Β' ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
& ΤΗΝ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
—βασισμένη σὲ λόγια τοῦ Εὐαγγελίου—
 ἀλλὰ ὁ ΚΥΡΙΟΣ ΔΕΝ ΗΡΘΕ..

Γράφει σχετικῶς ὁ Bultmann στὸ "ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ"(ἐκδ.Ἴνδικτος,2008,σ.59):
"Τὸ πρόβλημα μὲ τὴν ἐσχατολογία ἀνέκυψε ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι τὸ ἀναμενόμενο τέλος τοῦ κόσμου δὲν ἐπῆλθε, ὁ Υἱὸς τοῦ Ἀνθρώπου δὲν ἐμφανίστηκε ἐπὶ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ καὶ ἡ ἱστορία συνεχίστηκε".

Τὶ συνέβη λοιπόν, κι ἔπεσε τόσο ἔξω ἡ πρώτη  Ἐκκλησία στὶς ἐσχατολογικὲς προβλέψεις  της;

 Ἄς πάρουμε τὰ πράγματα ἀπὸ τὴν ἀρχή·
βρισκόμαστε λίγο πρὶν τὸ Πάθος
 κι οἱ Μαθητὲς ἀγναντεύοντας τὸν περίλαμπρο ΝΑΟ τῆς Ἱερουσαλήμ ἀπὸ τὸ Ὄρος τῶν Ἐλαιῶν
ἐκφράζουν τὸν θαυμασμό τους
ἐνώπιον τοῦ Ἰησοῦ ὁ ὁποῖος ὅμως ΠΡΟΦΗΤΕΥΕΙ τὴν Ισοπέδωση τοῦ  Ναοῦ,
λέγοντας στοὺς ἐμβρόντητους ἀκροατές του ὅτι ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΠΕΤΡΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΕΤΡΑ, ἀπ αὐτόν.

Οἱ Μαθητὲς σοκαρίστηκαν φυσικά 
{ ὁ Ναὸς δὲν εἶχε κἄν ὁλοκληρωθεῖ, οἱ ἐργασίες ποὺ ξεκίνησε ὁ Μ.ΗΡΩΔΗΣ τὸ 20πΧ ,τελείωσαν τὸ 65 μΧ ,
ἐνῶ ὁ Ἰησοῦς μιλᾶ γύρω στὸ 30 μΧ} 
καὶ ρώτησαν τὸν Χριστό ΠΟ'ΤΕ  ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ.

Ὁ Χριστός τοὺς ἀπάντνησε , μὲ μία σειρὰ συμβάντων, ΠΟΛΕΜΩΝ,ΣΕΙΣΜΩΝ,ΠΕΙΝΑΣ,ΤΑΡΑΧΩΝ ΚΑΙ ΔΙΩΓΜΟΥ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ μὲ ἀποκορύφωμα τὸ ΤΕΛΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ,τὸ περιβόητο "ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΕΩΣ" τοῦ Προφήτη Δανιήλ.
 Τοὺς συμβούλεψε  ,ὅταν ἔρθει ἐκεὶνη ἡ ὥρα ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΑ  ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ γιὰ  νὰ σωθοῦν
 ΕΠΕΙΔΗ  ΘΑΡΘΗ Η ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ & ΤΟ ΝΑΟ 
ΚΑΙ ΘΑ ΔΟΥΝ ΜΕΡΕΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΛΙΨΗΣ ,
ΤΕΤΟΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ ,ΟΥΤΕ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΞΑΝΑ..
Ο ΗΛΙΟΣ ΘΑ ΣΚΟΤΕΙΝΙΑΣΕΙ, Η ΣΕΛΗΝΗ ΘΑ ΚΟΚΚΙΝΙΣΕΙ ,ΤΑ ΑΣΤΡΑ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΗ ΓΗ & ΘΑ ΔΟΥΝ ΤΟΝ ΥΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΠΙ ΤΩΝ ΝΕΦΕΛΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ.

Ἀντιγράφω ἀπὸ τὸ εὐαγγελικὸ  πρωτότυπο τοῦ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ:

" ΟΤΑΝ ΟΥΝ ΙΔΗΤΕ ΤΟ ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΕΩΣ ΤΟ ΡΗΘΕΝ ΥΠΟ ΔΑΝΙΗΛ..
ΤΟΤΕ ΟΙ ΕΝ ΤΗ ΙΟΥΔΑΙΑ ΦΕΥΓΕΤΩΣΑΝ 
ΕΠΙ ΤΑ ΟΡΗ...
ΕΝ ΕΚΕΙΝΑΙΣ ΤΑΙΣ ΗΜΕΡΑΙΣ ..
Ο ΗΛΙΟΣ ΣΚΟΤΙΣΘΗΣΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΣΕΛΗΝΗ ΟΥ ΔΩΣΕΙ ΤΟ ΦΕΓΓΟΣ ΑΥΤΗΣ..
ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΨΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΡΧΟΜΕΝΟΝ ΕΝ ΝΕΦΕΛΑΙΣ ..ΑΜΗΝ ΛΕΓΩ ΥΜΙΝ ΟΥ ΜΗ ΠΑΡΕΛΘΗ Η ΓΕΝΕΑ ΑΥΤΗ  ΜΕΧΡΙΣ ΟΥ ΠΑΝΤΑ ΤΑΥΤΑ ΓΕΝΗΤΑΙ..
ΠΕΡΙ ΔΕ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ..ΟΥΔΕΙΣ ΟΙΔΕΝ..ΟΥΔΕ Ο ΥΙΟΣ ΕΙ ΜΗ Ο ΠΑΤΗΡ"(Μᾶρκ.13)

[ΜΕΤ: ὅταν δεῖτε τὸ βδέλυγμα τῆς ἐρήμωσης  ποὺ προεῖπε ὁ προφήτης Δανιήλ(=εἰδωλολατρικὰ σύμβολα ἐντὸς τοῦ Ναοῦ) 
ὅσοι βρίσκονται στὴν Ἰουδαία ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ..
..ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ὁ ἥλιος θὰ σκοτεινιάσει,ἡ σελήνη δὲν θὰ φωτίζει..
καὶ τὀτε θὰ δοῦν τὸν Υἱὸ τοῦ Ἀνθρώπου νὰ ἔρχεται ἐπὶ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ..
ἀλήθεια σᾶς λέω, δὲν θὰ περάσει ΑΥΤΗ Η ΓΕΝΙΑ  καὶ θὰ γίνουν ὅλα αὐτά..
ὅσο γιὰ τὴν ἀκριβῆ ἡμέρα ,δὲν γνωρίζει κανείς, οὔτε ὁ Υἱός, παρὰ μόνον ὁ Πατήρ..]
Παρόμοια γράφουν καὶ οἱ παράλληλες διηγήσεις τῶν ἄλλων ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ  Συνοπτικῶν Εὐαγγελίων (ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ,κεφ.24—ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ, κεφ.21).

Ὅποιος διαβάζει τὰ παραπάνω
ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
 βγάζει τὸ  ΑΦΕΛΕΣ συμπέρασμα ὅτι ὁ Ἰησοῦς ἀναφέρεται,  στὴν ἐν λόγῳ ὁμιλία Του, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΑΟΥ
ἀλλὰ ΚΑΙ στὴν Β' ΠΑΡΟΥΣΙΑ ,καὶ   συνεπῶς ,ΕΠΕΣΕ ΕΞΩ ΣΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ..
ἐπειδή , καταστράφηκε μὲν ἡ Ἱερουσαλὴμ καὶ ὁ Ναὸς τὸ 70μΧ , ἀπὸ τοὺς Ρωμαίους κατὰ τὴν Μεγάλη Ἰουδαϊκὴ Ἐπανάσταση (ποὺ ξεκίνησε τὸ 66 μΧ)
ὅμως Η ΣΥΝΤΕΛΕΙΑ ΔΕΝ ΗΡΘΕ
ΟΥΤΕ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΓΕΝΙΑ,
ΟΥΤΕ ΕΧΕΙ ΕΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 2000 ΧΡΟΝΙΑ..

Τὸ ἴδιο πίστεψε καὶ ἡ ἀρχαία Ἐκκλησία ·
τὸ πρόβλημα ἀποκαλοῦν προσφυῶς 
οἱ θεολόγοι "ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ἤ ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ".
Πίστεψε δηλ. σύμπασα ἡ Ἐκκλησία ὅτι ὁ Χριστὸς ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΟΥΣΕ στὰ ἐσχατολογικὰ λεγόμενα Του ,γι αὐτὸ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΕΜΕΝΕ ΣΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΓΕΝΙΑ
ὅμως ,ὅπως ὅλοι ξἐρουμε, Ο ΚΥΡΙΟΣ ΔΕΝ ΗΡΘΕ ..

 Ἡ Ἐκκλησία βέβαια , τὸν 2ο αἰ. παρέκαμψε τὸ πρόβλημα βασισμένη στὸ  "ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ"
—τὸ ὁποῖον ἐγράφη γι αὐτὸν ἀκριβῶς 
τὸν σκοπό—ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΘΕΙΣΑ ἀπὸ μιὰ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΑΝΕΜΕΝΕΙ ΕΓΓΥΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΤΗΣ ,
σὲ ΚΑΘΙΔΡΥΜΑ ΣΩΤΗΡΙΑΣ  μέσῳ τῶν Μυστηρίων
(Ὁ Κύριος εἶναι ΗΔΗ ΠΑΡΩΝ στὰ Μυστήρια—βλ.παρακάτω).

Ὡστόσο πλεῖστοι σπουδαῖοι θεολόγοι 
(Bultmann, Sanders,Culmann, Weiss κλπ) δέχονται ὅτι ὁ Ἰησοῦς ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΟΥΣΕ στὶς ἐσχατολογικὲς προφητεῖες του
 ΓΙΑ ΤΟΥΤΟ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΣΑ  Η  ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΝ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΩΣ, 
—δὲν μπορεῖ ΟΛΟΙ 
νὰ τὸν παρερμήνευσαν—
καὶ κατά συνέπειαν ΕΠΕΣΕ ΕΞΩ ΣΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ , ὡς ἄνθρωπος ...

 Εἶναι ὅμως ἒτσι;

Καταρχὰς ὑπάρχει ἕνα  πρόβλημα ἐδῶ·
ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΕΙ Η ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ 
ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΣΤΑ ΟΡΗ 
("τότε οἱ ἐν Ἰουδαίᾳ φευγέτωσαν εἰς τὰ ὄρη", ΜΑΡΚ.13,14)
ΟΤΑΝ ΔΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΤΟ ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΕΩΣ—δηλ. τοὺς ρωμαϊκοὺς ἀετούς; 

ΣΕ ΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΣΩΖΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΦΥΓΗ,ΑΝ ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΝΑΡΘΗ Η ΣΥΝΤΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ;

Καὶ κάτι ἄλλο· 
ἄν ὄντως ὁ Ἰησοῦς ΤΑΥΤΙΖΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ,
τότε τὶ νόημα εἶχαν τὰ λεγόμενα Του στὶς Παραβολὲς ὅτι ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΤΟΝ ΑΜΠΕΛΩΝΑ ΑΛΛΟΥ ("ἀπολέσει τοὺς γεωργοὺς τοὺτους 
καὶ δώσει τὸν ἀμπελῶνα ἄλλοις" ΜΑΡΚ.12,9)
ἤ ὅτι ΘΑ ΔΟΘΕΙ Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΣΤΑ ΕΘΝΗ
("ἀρθήσεται ἀφ' ὑμῶν  ἡ βασιλεία τοῦ θεοῦκαὶ δοθήσεται ἔθνει ποιοῦντι τοὺς καρποὺς αὐτῆς"-ΜΑΤΘ.21,43) ;
ΑΝ ΕΡΧΟΤΑΝ ΤΟΤΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΟΥ ΘΑ ΔΟΘΕΙ Ο "ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ" ;
 

Βεβαίως —ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΩ ΑΥΤΟ—εἶναι πάμπολλα τὰ χωρία στά Συνοπτικὰ Εὐαγγέλια ὅπου ΦΑΙΝΕΤΑΙ ὅτι ὁ Χριστὸς ΤΑΥΤΙΖΕΙ τὴν Καταστροφὴ τῆς Ἱερουσαλὴμ μὲ ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , Σημεῖα καὶ Τερατα ποὺ δείχνουν τὸ ἐπικείμενο ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ:
"ὅταν ἴδητε ταῦτα γενόμενα ,γινώσκετε ὅτι ἐγγὺς ἐστιν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
ἀμὴν λἐγω ὑμῖν ὅτι μὴ παρέλθῃ ἡ γενεὰ αὕτη ἕως πάντα γένηται"(ΛΟΥΚ.21,31‒32)
[ ΜΕΤ. ὅταν δεῖτε νὰ γίνονται αὐτὰ —μιλᾶ πρὶν γιὰ τὴν Καταστροφὴ τοῦ Ναοῦ καὶ τῆς Ἰερουσαλὴμ—νὰ καταλάβετε ὅτι πλησιάζει ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ .
Σᾶς διαβεβαιώνω ὅτι ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΣΟΝ ΑΚΟΜΑ ΖΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥΤΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ].
Καί :
"ἀμὴν γἀρ λέγω ὑμῖν 
οὐ μὴ τελέσητε τὰς πόλεις τοῦ Ἰσραὴλ 
{=δὲν θὰ προλάβετε νὰ κηρύξετε σὲ ὅλες τὶς πόλεις τοῦ Ἰσραὴλ} 
ἕως ἄν ἔλθῃ ὁ Υιὸς τοῦ Ἀνθρώπου
{=καὶ θὰ ἔχει ἔρθη ὁ Υιὸς τοῦ Ἀνθρώπου} 
—ΜΑΤΘ.10,23."
Τὸ κείμενο μοιάζει σαφὲς ·
 ΣΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΓΕΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ 
ΘΑ ΕΡΧΟΤΑΝ Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
{ἤ μέ τὴν ὁρολογία τοῦ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ  , ἡ Ἔλευση τοῦ Υἱοῦ τοῦ Ἀνθρώπου ἐπὶ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ...}
ΚΙ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ
ΣΤΙΣ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ..

ΕΠΕΣΕ λοιπὸν ΕΞΩ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ;

 Πᾶς ὁ ἔχων φιλολογικές γνώσεις
 γνωρίζει ὅτι παρόμοια ΦΡΑΣΕΟΛΟΓΙΑ ,
περί ΣΗΜΕΙΩΝ & ΤΕΡΑΤΩΝ ,
περί Ἡλίου  ποὺ σκοτεινιαζει ,
περί Ἄστρων ποὺ πέφτουν στὴ γῆ 
& περί ΚΑΘΟΔΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΓΗ ,ἐνῶ τὰ βουνά θὰ λιώνουν στὴν Παρουσία του κλπ
 ὅλα αὐτά ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΗΤΙΚΕΣ -ΑΛΛΗΓΟΡΙΕΣ 
συχνά χρησιμοποιούμενες στὴν Παλαιά Διαθήκη, κυρίως στὴν  ΠΡΟΦΗΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ,προκειμένου  νὰ περιγράψουν ΜΙΑ ΚΟΣΜΟΪΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ἤ ένα ἄλλο ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. 

Ἔτσι πχ περιγράφει ὁ Ἠσαΐας <13,10>
τὴν Καταστροφή τῆς Βαβυλῶνας  το 539 πΧ ἀπὸ τοὺς Πέρσες 
("ΟΙ ΓΑΡ ΑΣΤΕΡΕΣ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ Ο ΩΡΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ 
ΤΟ ΦΩΣ ΟΥ ΔΩΣΟΥΣΙΝ 
ΚΑΙ ΣΚΟΤΙΣΘΗΣΕΤΑΙ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΑΝΑΤΕΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Η ΣΕΛΗΝΗ ΟΥ ΔΩΣΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΑΥΤΗΣ")
ἤ ὁ Μιχαίας <1,3> τὴν Καταστροφή τῆς Σαμάρειας ἀπὸ τοὺς Ἀσσυρίους τὸ 722 πΧ
("ΙΔΟΥ ΚΥΡΙΟΣ ΕΚΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΗΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΙΒΗΣΕΤΑΙ ΕΠΙ ΤΑ ΥΨΗ ΤΗΣ ΓΗΣ , ΚΑΙ ΣΑΛΕΥΘΗΣΕΤΑΙ ΤΑ ΟΡΗ ΥΠΟΚΑΤΩΘΕΝ ΑΥΤΟΥ , ΚΑΙ ΑΙ ΚΟΙΛΑΔΕΣ ΤΑΚΗΣΟΝΤΑΙ ΩΣ ΚΗΡΟΣ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΥΡΟΣ..").

Συνεπῶς ὄλη αὐτὴ ἡ φρασεολογία τοῦ Εὐαγγελίου  (θὰ σβήσει ὁ ἥλιος, θἄρθη ὁ Υἱὸς τοῦ Ἀνθρώπου ἐπὶ τῶν νεφῶν κλπ)
ποὺ καταγράφει τὴν ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ δὲν εἶναι κυριολεκτικὴ, ἀλλὰ ἀλληγορική καὶ περιγράφει τὴν ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ & ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟ 70 ΜΧ  ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ 
τὴν ὁποίαν ὁ Ἰησοῦς  ἐξηγεῖ ὡς Τιμωρία ἐκ θεοῦ ,ἐπειδὴ ἡ Ἱερουσαλήμ δὲν ἀντιλήφθηκε τὸν καιρὸ ποὺ τὴν ἐπισκέφτηκε ὁ θεός, 
ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ περί ΜΗ -ΒΙΑΣ & ΑΔΕΛΦΩΣΥΝΗΣ μεταξὺ τῶν ἀλληλοσπαρασσόμενων ἰουδαϊκῶν παρατάξεων :ΣΑΔΔΟΥΚΑΙΩΝ,ΖΗΛΩΤΩΝ,
ΦΑΡΙΣΑΙΩΝ,ΕΣΣΑΙΩΝ.
Καὶ σίγουρα  δὲν ἀναφέρεται στὴν ΣΥΝΤΕΛΕΙΑ  τοῦ Κόσμου ὁ Ἰησοῦς,
γιατὶ  ,ὅπως προεῖπα, τὶ νόημα θἆχε ἡ προτροπή Του νὰ φύγουν στὰ βουνὰ οἱ Μαθητές, ἄν ἐπρόκειτο νἄρθη ἡ Συντέλεια τοῦ Κόσμου;

Ἀντιθετα ,κάτι τέτοιο θἆταν σωτήριο ἐν ὄψει τῆς πολιορκίας τῆς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ τὰ Ρωμαϊκὰ Στρατευματα..
Γι αὐτὸ τοὺς συμβούλεψε ὁ Ἰησοῦς ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ,ὅταν δοῦν τὸ "Βδέλυγμα ποὺ θὰ ἔφερνε τὴν ἐρήμωση"— δηλ ΤΟΥΣ ΑΕΤΟΥΣ & ΤΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΚΩΝ ΛΕΓΕΩΝΩΝ—καθόσον στόν  Δανιὴλ ἀποκαλεῖται "βδέλυγμα ἐρημώσεως" κάθε εἰδωλολατρικὸ σύμβολο ( πχ.ἄγαλμα θεοῦ κλπ).

Πρἀγματι, τὸ 70 μΧ ἔγιναν ὁλα ὅπως τὰ προεῖπε ὁ Ἰησοῦς :
σώθηκαν ὅσοι ΤΟΝ θυμηθηκαν ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ κι ἔφυγαν στὰ βουνά, ἐνῶ ἡ πλειονότητα  τῶν κατοίκων ἔκανε ὅ,τι γινόταν ΣΥΝΗΘΩΣ· 
κλείστηκαν γιὰ προστασία ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ,γιὰ νὰ γλυτώσουν ἀπ τὶς Ρωμαϊκὲς Λεγεῶνες. 

Μονο ποὺ δὲν ἔμειναν πολλοὶ ζωντανοὶ στὸ τέλος·
ὅσοι δὲν λιμοκτόνησαν κατὰ τὴν πολύμηνη πολιορκία, πῆγαν ἀπὸ μάχαιρα , ἡ Ἱερουσαλὴμ ἰσοπεδώθηκε & ὁ Ναὸς ἔγινε  ὁλοκαύτωμα, ἐπαληθεύοντας στὸ ἀκέραιο τὴν ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ὅτι ὁ θεὸς θὰ φέρει Κρίση σὲ ΕΚΕΙΝΗ 
 τὴ γενιά καὶ ὁ τόπος θὰ ἐρημωθεῖ..
Καὶ τὴν ἔφερε μὲ τὸν πιὸ τρομερὸ τρόπο 
{ ὅποιος διαβάσει τὸν "ΙΟΥΔΑΪΚΟ ΠΟΛΕΜΟ" τοῦ ΙΩΣΗΠΟΥ καταλαβαίνει..}

Ἔκτοτε ὁ ΒΙΒΛΙΚΟΣ Ἰουδαϊσμὸς ἔπαψε νὰ ὑπάρχει,ἐνῶ τὰ ΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ καταπατοῦνται ἀκόμα ἀπὸ τὰ Ἔθνη (βλ.ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΟ ΤΕΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΟΜΑΡ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΤΙΣΜΕΝΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑΪΚΟΥ ΝΑΟΥ)
 - μέχρι νὰ ὁλοκληρωθοῦν οἱ ἡμέρες τῶν Ἐθνῶν, ὅπως γράφει τὸ ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ..

Ἐκ τῶν ἀνωτέρω λοιπὸν  συνάγεται ὅτι , ὅπως φαίνεται ἀπὸ τὸ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ,  ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ,ὁ Ἰησοῦς στὴν ἐσχατολογικὴ του ὁμιλία στὸ Ὄρος τῶν Ἐλαιῶν ἀναφέρθηκε ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΑΟΥ  καὶ ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ 
—ἐξ οὗ καὶ ἡ συμβουλὴ του γιὰ ΦΥΓΗ ΣΤΑ ΟΡΗ.

 Ὡστόσο, ἡ πρώτη Ἐκκλησία ,ὅπως γνωρίζουμε ,ἑρμήνευσε κυριολεκτικῶς τὴν ἐσχατολογικὴ ὁμιλία τοῦ Ἰησοῦ.
 Ὅταν ὅμως ἦρθε ἡ Καταστροφὴ τῆς Ἱερουσαλὴμ τὸ 70μΧ , ἀλλὰ δὲν ἦρθε τὸ Τέλος τοῦ Κόσμου, ἡ Ἐκκλησία προσπάθησε νὰ διορθώσει τὴν λανθασμένη ἐσχατολογία της διαφοροποιῶντας ἐλαφρῶς ,τά δύο γεγονότα.
Πρἀγματι, μιὰ δεκαετία μετὰ τὴν Καταστροφὴ τοῦ 70μΧ, τὸ "ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ" (κεφ.24)μὲ τὴν πρόσθετη περικοπὴ περὶ ΝΩΕ , διαχωρίζει τὰ δύο γεγονότα .
 Η Παρουσία δὲν θὰ ἔρθη ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ μὲ τὴν Καταστροφὴ τῆς Ἁγίας Πόλης ,ἀλλὰ ΛΙΓΟ ἁργότερα ,σὲ ἀνύποπτο χρόνο, ὅπως ἦρθε ὁ ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΩΕ ἤ ἡ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΣΟΔΟΜΩΝ· 
ξαφνικὰ καὶ χωρὶς προειδοποιητικὰ γεγονότα.
Ἔτι περαιτέρω ,τὸ  τελευταῖο  ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ (ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ)
ξεχωρίζοει ΕΝΤΕΛΩΣ  τὰ δύο  αὐτὰ γεγονότα ,
—τὸ Τέλος τῆς Ἱερουσαλὴμ(ΚΕΦ.21) καὶ τὸ Τέλος τοῦ Κόσμου (ΚΕΦ.17)—
θέτοντας τα σὲ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΝΑΦΕΙΑ :
" καὶ καθὼς ἐγένετο ἐν ταῖς ἡμέραις Νῶε, 
οὕτως ἔσται καὶ ἐν ταῖς ἡμέραις τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου ...'(ΛΟΥΚ.15,26 κ.ἑξ)

Ἡ διαφορὰ μεταξυ τῶν δύο "Κρίσεων" εἶναι  ἐν προκειμένῳ σαφής :
Τὸ Τελος τῆς Ἱερουσαλὴμ 
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΧΡΟΝΙΚΑ ,ἐντὸς ΕΚΕΙΝΗΣ τῆς γενιᾶς, μὲ πολέμους, σεισμούς, λιμοὺς, ταραχὲς, θλίψεις καὶ διωγμούς ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕ ΤΟ "ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΕΩΣ "
—ΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΤΗΝ ΗΞΕΡΕ ΜΟΝΟ Ο ΘΕΟΣ ΠΑΤΗΡ , ΟΥΤΕ ΚΑΝ Ο ΥΙΟΣ—
ἐνῶ ἡ Συντέλεια ΔΕΝ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΧΡΟΝΙΚΑ, παρὰ μόνο λέγεται ἀπὸ τὸν Ἰησοῦ ὅτι θἄρθει  ΑΝΑΠΑΝΤΕΧΑ,  χωρις προειδοποίηση, ΞΑΦΝΙΚΑ,
ΟΤΑΝ ΟΛΑ ΘΑ ΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΛΩΣ, σὰν τὸν Κατακλυσμὸ τοῦ Νῶε..

Πάντως—καὶ πρἐπει νὰ τὸ διευκρινίσω αὐτό— οἱ μεταγενέστεροι συνοπτικοί "ΜΑΤΘΑΙΟΣ" καὶ "ΛΟΥΚΑΣ"  (καὶ ἡ τότε Ἐκκλησία )
ἄν καὶ διαφοροποιοῦν τὰ δύο γεγονότα 
(τὸ Τέλος τῆς Ἱερουσαλὴμ καὶ τὸ Τέλος τοῦ Κόσμου) ὡστόσο θεωροῦν ὅτι  ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΧΡΟΝΙΚΩΣ ΠΟΛΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ   ,παρὰ μόνο σέ ἐπίπεδο λίγων δεκαετιῶν
 —καὶ φυσικὰ  ὄχι αἰὠνων ἤ χιλιετιῶν..

Βοοῦν  ἐπίσης περὶ αὐτῆς τῆς ἐσχατολογικῆς ἀντίληψης καὶ ἄλλα κείμενα τῆς Καινῆς Διαθήκης ὅπως  πχ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ,ἡ Α’ ΙΩΑΝΝΟΥ ἤ ἡ Β’ ΠΕΤΡΟΥ.
 Ἀκόμη καὶ ἡ Β’ ΘΕΣΣ. ποὺ προσθέτει ἐπιπλέον ,τὸν Ἐρχομὸ τοῦ ΑΝΟΜΟΥ πρὶν τὸ Τέλος τοῦ Κόσμου, προϋποθέτει ἴδια χρονικὰ ὅρια  γιὰ τὸν Ἐρχομὸ τοῦ Τέλους,
ἐντὸς ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.

ΟΛΗ Η ΦΡΑΣΕΟΛΟΓΙΑ τῶν παραπάνω κειμένων , ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΣ ἐξεταζομένη δείχνει ὅτι κι ἄν ἀκόμα δέν ταύτιζαν τὸ Τέλος τῆς Ἱερουσαλὴμ μὲ τὸ Τέλος τοῦ Κόσμου , ὡστόσο ΤΟ ΑΝΕΜΕΝΑΝ ΣΕ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ .

Διαφορετικά δέν ἔχουν  νόημα οὔτε οἱ ἐσχατολογικὲς ἀναφορὲς τοῦ Παύλου στὶς δύο Ἐπιστολὲς πρὸς Θεσσαλονικεῖς, οὔτε ἡ Ἀποκἀλυψη κλπ.κείμενα τῆς ΚΔ.

ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΑΝ ΟΤΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΑ ΕΡΧΟΤΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ Ἤ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
 ΔΕΝ ΘΑ ΕΓΡΑΦΑΝ ΟΣΑ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΦΟΥΝ στοὺς παραλῆπτες τους,
 ἡ Ἀποκάλυψη , ἡ Β’ Πἐτρου , ἡ Α’ Ἰωἀννου, ἤ ὁ Παῦλος.
ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΝΟΗΜΑ ΟΛΗ ΑΥΤΗ Η ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ.

 Ἀπομένει βέβαια τὸ ἐρώτημα ΠΩΣ ΣΥΝΕΒΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΗΣΕ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΗ  Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

ΜΗΠΩΣ ὄντως ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΟΥΣΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ —ὅπως ὑποστηρίζουν πλεῖστοι ξένοι θεολόγοι—
καὶ δὲν θέλουμε νὰ τὸ παραδεχτοῦμε,
 γιατὶ τότε ἀποδεικνύεται ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΘΕΟΣ;


Ὅπως προεῖπα, τὸ ὅτι ὁ Ἰησοῦς προτείνε τὴν ΦΥΓΗ ΣΤΑ ΟΡΗ, δείχνει ὅτι ὁ Χριστὸς στὴν ἐσχατολογικὴ προφητεία του ΔΕΝ ἀναφερόταν στὸ Τέλος τοῦ Κόσμου.

Μήπως λοιπόν, ἡ ὅλη παρανόηση προῆλθε ἀπὸ τοὺς ΕΞ ΕΘΝΩΝ χριστιανοὺς ποὺ ἀγνοοῦσαν τὴν φρασεολογία τῆς προφητικῆς γραμματείας; 
Δὲν φαίνεται νὰ ἰσχύει κάτι τέτοιο, δεφομένου ὅτι ΚΑΙ Ο ΠΑΥΛΟΣ —ποὺ ἦταν Φαρισαῖος—ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ Ο ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΓΓΥΣ
καὶ  πὼς Ο ΙΔΙΟΣ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΤΗΝ Β’ ΠΑΡΟΥΣΙΑ !
Γράφει τὰ ἑξῆς ἐκπληκτικά :
"οἱ νεκροὶ ἐν Χριστῷ ἀναστήσονται πρῶτον, ἔπειτα ΗΜΕΙΣ ΟΙ ΖΩΝΤΕΣ οἱ περιλειπόμενοι ἅμα σὺν αὐτοῖς 
ἁρπαγησόμεθα ἐν νεφέλαις 
εἰς ἀπάντησιν τοῦ Κυρίου εἰς ἀέρα.."
(Α’ ΘΕΣΣ.4,16 κ.ἑξ.)
[ΜΕΤ. πρῶτα θὰ ἀναστηθοῦν ὅσοι πέθαναν ἐν Χριστῷ , κατόπιν ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΖΟΥΜΕ καὶ θὰ ἔχουμε ἀπομείνει , θὰ ἁρπαχτοῦμε στὰ σύννεφα γιὰ νὰ συναντήσουμε τὸν Κύριο στὸν ἀέρα..].

Σημειώνω  ἐδῶ, ὅτι ἡ  Α’ ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ εἶναι τὸ ἀρχαιότερο κείμενο τῆς Καινῆς Διαθήκης (γραφεῖσα γύρω στὸ 50 μΧ) καὶ ἀποκαλύπτει ὅτι δὲν ἦταν μόνον ὁ Παῦλος πού ἀνέμενε ἐγγὺς τὸ Τέλος τοῦ Κόσμου μὲ τὴν Β’ Παρουσία τοῦ Κυρίου, ἀλλὰ καὶ οἱ ΙΔΙΟΙ οἱ  Θεσσαλονικεῖς ἁποδέκτες τῆς Ἐπιστολῆς του δέχονταν ὅτι ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ θὰ ζοῦσαν ὅταν θὰ ἐρχόταν ὁ Κύριος..

Συνεπῶς δὲν στέκει ἡ ἄποψη  ὅτι ἦταν οἱ ΕΝ ΕΘΝΩΝ Χριστιανοί, οἱ ὁποῖοι ΑΓΝΟΟΥΝΤΕΣ ΤΗΝ ΦΡΑΣΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ παρανόησαν τὴν ἐσχατολογικὴ προφητεία τοῦ Ἰησοῦ καὶ τὴν ἐξέλαβαν κυριολεκτικῶς, 
ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΙΟΥΔΑΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΓΥΣ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
[Μάλιστα ὁλόκληρη ἡ ΗΘΙΚΗ του διδασκαλία, εἰδικῶς ἡ σεξουαλική, θεμελιοῦται καὶ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ πάνω ἁκριβῶς σὲ αὐτὴν τὴν ἀναμονὴ τοῦ ΕΓΓΥΣ ΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ].

Μπορεῖ ἐδῶ νὰ ἰσχυριστεῖ κάποιος ὅτι αὐτὴν ἡ λανθασμένη ἐσχατολογία ὑπῆρξε παρερμηνεία τοῦ Παύλου καὶ μόνον·
ὡστόσο, ΑΝ ΔΙΑΦΩΝΟΥΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ
{ καὶ εἰδικὰ ὁ ΙΑΚΩΒΟΣ ΑΔΕΛΦΟΘΕΟΣ}
 θὰ τὸ γνωρίζαμε  γιατὶ ΘΑ ΤΟΝ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣΑΝ ΓΙ ΑΥΤΟ ,ὅπως τὸν κατηγοροῦσαν ποὺ κήρυττε ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΤΟΜΗΣ
(τὰ γράφει αὐτὰ ὁ ἴδιος ὁ ΠΑΥΛΟΣ στὴν "ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ") .
 Ὅμως ποτὲ δὲν κατηγορήθηκε ὁ Παῦλος γιὰ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ
—ἄν καὶ ἴσως κάτι τέτοιο ὑπονοεῖται στὴν Β' ΘΕΣΣ . ὅπου μιλᾶ γιὰ ΠΛΑΣΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ποὺ κυκλοφοροῦν στὸ ὄνομα του καὶ κηρύττουν ὅτι "ΕΝΕΣΤΗΚΕΝ{=ἔφτασε ἤδη} Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ"(Β' Θεσσ.2,2).

Τέλος πάντων, φαίνεται πιθανώτερο νὰ ἦταν ἡ ΠΕΡΙΡΡΕΟΥΣΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ τῆς ἐποχῆς τοῦ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ποὺ καλλιεργοῦσε τέτοιου εἴδους ἐσχατολογικὲς προσδοκίες (βλ.ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ).
Οἱ Ἐσσαῖοι πχ  ἔφυγαν γιὰ 40 χρόνια στὴν Ἔρημα, μετὰ τὴν ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ 6μΧ, ἀκριβῶς γιὰ νὰ προετοιμάσουν (ὡς ἄλλοι Μωυσεῖς)  τὴν ὁδὸ τοῦ Κυρίου ,δηλ. τὸ ΜΕΓΑΛΟ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ ΤΩΝ "ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ" ΚΑΤΑ ΤΩΝ "ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ".
Ὅλη ἡ Ἀποκαλυπτικὴ* Γραμματεία τῆς ἐποχῆς ,τῶν λεγομένων  "Ἀποκρύφων" τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης (ΕΝΩΧ, Δ’ ΕΣΔΡΑΣ Β’ΒΑΡΟΥΧ κλπ) μιὰν κεντρικὴ ἰδέα διακηρύσσει :
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ.
Καὶ ἦταν αὐτὴ  ἀκριβῶς ἡ γραμματεία ποὺ ἐξέθρεψε ὅλα τὰ ζηλωτικὰ κινήματα κατὰ τῶν Ρωμαίων, μὲ ἀποκορύφωμα τὴν Μεγάλη Ἐπανάσταση τοῦ 70μΧ , ἡ ὁποὶα ἔφερε καὶ τὴν καταστροφὴ τοῦ Ἔθνους 
(γι αύτὸ καὶ ἡ Ραββινικὴ Σύνοδος τῆς ΙΑΜΝΕΙΑΣ ,γύρω στὸ 90μΧ , ΑΠΕΒΑΛΕ ΤΑ  ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΑ ΑΥΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ 
—ἐξ οὗ καὶ ἡ ὀνομασία "ΑΠΟΚΡΥΦΑ" ΤΗΣ ΠΔ.)


Συνοψίζω ὥς ἐδῶ·

—ὁ Χριστὸς στὴν ἐσχατολογικὴ του προφητεία (ΜΑΡΚ.13) ἀναφέρεται στὴν Καταστροφὴ τοῦ Ναοῦ καὶ τῆς Ἱερουσαλήμ
καὶ ὄχι στὸ Τέλος τοῦ Κόσμου, ὅπως φαίνεται  καθαρὰ ἀπὸ τὴν προτροπή του   στοὺς  μαθητὲς νά σωθοῦν   ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ.

—ἐξαιτίας ὅμως τοῦ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟΥ κλίματος τῆς ἐποχῆς ποὺ  ἀνἐμενε  τὸν ΜΕΣΣΙΑ καὶ τὸν  ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ ἐντὸς ἐκείνης τῆς γενιᾶς** ἡ πρώτη ἐκκλησία ἤδη ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Παύλου (50μΧ) ἀνέμενε τὸ Τέλος τοῦ Κόσμου (καὶ τὴν Β’ Παρουσία) ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ μὲ τὸ Τέλος τῆς Ἱερουσαλήμ.

—ὅταν ὅμως φάνηκε ,δυὸ δεκαετίες μετὰ τὴν Καταστροφὴ τῆς Ἱερουσαλὴμ τὸ 70μΧ
ΟΤΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΔΕΝ ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΝΑ ΕΡΘΗ ΣΥΝΤΟΜΑ ,ἐτέθη τὸ πρόβλημα τῆς εὑρέσεως μιᾶς ΝΕΑΣ ἐσχατολογίας, τῆς λεγόμενης ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙΣΑΣ ἐσχατολογίας τοῦ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ , τὸ ὁποῖον ,ὅπως προεῖπα, ἐγράφη γι αὐτὸν ἀκριβῶς τὸν σκοπό.

Ἐξηγῶ·
τὸ Δ’ Εὐαγγέλιο παρακάμπτει  τὴν λανθασμένη ἐσχατολογία τῶν Συνοπτικῶν  καὶ τοῦ Παύλου, μὲ τὴν ίδέα ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ καὶ τὴν  ΗΔΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ  ΟΧΙ  ΠΙΑ ΣΤΑ ΕΣΧΑΤΑ , ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΡΘΑΝ ,ΑΛΛΑ' ΣΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, 
ἐδῶ καὶ τώρα ,ἑκἀστοτε.

Στὸ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΝΗΝ διορθώνεται, τρόπον τινα, ἡ ἐσχατολογία τῆς ΕΓΓΥΣ Παρουσίας τοῦ Υἱοῦ τοῦ Ἀνθρώπου μὲ τό "ΝΥΝ ΚΡΙΣΙΣ ΕΣΤΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ"(Ἰω.12,31) καὶ ἡ Κρίση αὐτὴ συνίσταται στὸ ὅτι "ΤΟ ΦΩΣ ΕΛΗΛΥΘΕΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΚΑΙ ΗΓΑΠΗΣΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ Ἤ ΤΟ ΦΩΣ"(Ἰω.3,19).

Μετὰ τὸ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ,καὶ προϊόντος τοῦ χρόνου, ἡ Ἐκκλησία ΜΕΤΕΒΛΗΘΗ ,
ὅπως προεῖπα, ἀπὸ Κοινότητα τῶν Ἐσχἀτων Ἡμερῶν ,ἀναμένουσα  ΕΓΓΥΣ τὸν Κὐριο της, σὲ Καθίδρυμα ποὺ προσφέρει Σωτηρία μἐσῳ τῶν Μυστηρίων , τὸ ὁποῖο ἀργότερα ,ἐν ὄψει τοῦ ἐπελαύνοντος Γνωστικισμοῦ προσέλαβε  ἐπιπλέον ΑΥΣΤΗΡΗ  ἱεραρχικὴ δομὴ ὑπὸ τὴν ΜΟΝΑΡΧΙΚΗ ἐξουσία (ἄνευ ..ἀντιπολίτευσης) τοῦ Ἐπισκοπάτου.
 Καὶ ἡ ΜΕΛΛΟΥΣΑ Κρίση ποὺ ὁ Ἐρχομός της ΔΕΝ ἦρθε καὶ τόσο ταλάνισε τὴν Ἐκκλησία, ἔφυγε ἔκτοτε ἀπὸ τὸ ἄμεσο ἐσχατολογικὸ προσκήνιο ,παραπεμφθεῖσα στὶς καλένδες τῆς Ἱστορίας, ἐνῶ ἡ Ἐσχατολογία (τὸ Τέλος τοῦ Κόσμου) μετασχηματίστηκε σὲ Μεταφυσική (τὸ τέλος τῆς ἐπίγειας ζωῆς τοῦ πιστοῦ).












______________________________

ΥΓ Ὡστόσο, οἱ ἀνυποψίαστοι φιλολογικῶς φονταμενταλιστὲς τῆς Βίβλου
—ὅλων τῶν ἐποχῶν καὶ ΟΛΩΝ τῶν δογμάτων—
ἐξακολουθοῦν νὰ διαβάζουν τὴν παραπάνω περιγραφὴ τοῦ ΤΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ τῶν συνοπτικῶν Εὐαγγελίων, νομίζοντας ὁτι ἀναφέρεται στὸ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ , θεωρῶντας ἔτσι ὀτι τὰ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ ΤΟΥ 70 ΜΧ 
( πόλεμοι, λιμοί,λοιμοί,ταραχές, διωγμοί κλπ)περιγράφουν γεγονὸτα τῆς ἑκάστοτε ΔΙΚΗΣ τους ἐποχῆς ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΥΟΝΤΑΣ ἐτσι ,ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΤΑΤΑ,τὰ συγκεκριμένα κείμενα ..


_________________________

* μὲ τὸν ὅρο "ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΣΜΟΣ" ἐννοοῦμε τὴν ἀντίληψη ὅτι ΕΠΙΚΕΙΤΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Ὁ ἀείμνηστος ΑΓΟΥΡΙΔΗΣ ποὺ ἐξέδωσε τὴν  ἀποκαλυπτικὴ γραμματεία τῆς ΠΔ (ΕΝΩΧ, ΙΩΒΗΛΑΙΑ κλπ) τὰ λεγόμενα ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΤΗΣ ΠΔ , ἐξηγεῖ τὸν Ἀποκαλυπτισμὸ ὥς ἀπάντηση στὴν ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΚΗΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ.
Οἱ προφῆτες μιλοῦσαν γιὰ μεγαλεῖο τοῦ Ἰσραὴλ ἄν τηροῦσε τὴν torah , ὅμως συνεχῶς χειμαζόταν   ΕΠΕΙΔΗ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΡΟΥΣΕ ΤΗΝ TORAH.
Γιὰ τοῦτο γεννήθηκε ἡ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ἀντίληψη  σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία ,ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΚΑΚΟ  ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΖΕΝΙΘ του, τὸ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΠΙΚΕΙΤΑΙ.
Αὐτὴ ἡ ἰδέα  (ποὺ διατρέχει καὶ ὅλη τὴν ΚΔ) ἀποτελοῦσε κοινὸ τόπο τῆς ἐποχῆς τοῦ Χριστοῦ.
 Ἄς μὴν λησμονοῦμε ὅτι ἡ ἐποχὴ  ποὺ περιγράφουν τά Εὐαγγέλια δὲν ἦταν μιὰ εἰρηνική, γαλήνια καὶ ἀγγελικὴ  περίοδος  ἀλλὰ ἐποχὴ συνεχῶν ἐπαναστάσεων, ταραχῶν καὶ  κατεξοχὴν θρησκευτικοπολιτικῆς ἄγριας βίας.

_______

**βλ  τὰ χειρόγραφα  τῆς Νεκρᾶς Θαλάσσης,  καὶ εἰδικῶς τὸν  "ΠΟΛΕΜΟ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ".
 Ἐπίσης , βλ. ἡμέτερον πόνημα :
"ΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΚΑΙ Ο ΑΡΧΕΓΟΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ"(Δῖον,2006)




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ "ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ '73 "

"Σ' ΕΝΑ ΠΑΠΟΡΟ ΜΕΣΑ " (οἱ σωστοὶ στίχοι)

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ