Η ΦΟΝΤΑΜΕΝΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ.
Ἡ λἐξη "φονταμενταλιστικἠ" {ἐκ τοῦ λατινικοῦ ρήματος fundo =θεμελιώνω} σημαίνει κατ'οὐσίαν τὴν ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΗ ἑρμηνεία τῶν θρησκευτικῶν κειμένων.
Μπορεῖ ὅμως νά σταθεῖ μιὰ τέτοια ἑρμηνεία στὴν σύγχρονη ἐποχὴ ὅταν πρόκειται περὶ κειμένων πού ἁποπνέουν ΠΕΠΑΛΑΙΩΜΕΝΕΣ κοινωνικὲς ἀντιλήψεις ἠλικίας 2000 καὶ 3000 χιλιάδων χρόνων ;
Μπορεῖ ἄραγε νὰ ἐφαρμοστεῖ ἡ ἠθικὴ τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ποὺ ἐντέλλεται ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΜΟΙΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΙ;
Λευ. 20,10 :< ἄνθρωπος ὃς ἂν μοιχεύσηται γυναῖκα ἀνδρός, ἢ ὃς ἂν μοιχεύσηται γυναῖκα τοῦ πλησίον, θανάτῳ θανατούσθωσαν, ὁ μοιχεύων καὶ ἡ μοιχευομένη>
Λευ. 20,13 : <καὶ ὃς ἂν κοιμηθῇ μετά ἄρσενος κοίτην γυναικός, βδέλυγμα ἐποίησαν ἀμφότεροι· θανάτῳ θανατούσθωσαν, ἔνοχοί εἰσιν>
Ἢ μήπως μπορεῖ νὰ ἐφαρμοστεῖ (τουλάχιστον στὸν Δυτικὸ Κόσμο) ἡ ἠθικὴ τοῦ ΚΟΡΑΝΙΟΥ ποὺ ἐπιτάσσει·
Sura {=κεφάλαιο} "ΤΟ ΦΩΣ", 24, 2:
<τὴν μοιχαλίδα καὶ τὸν μοιχὸ νὰ μαστιγώνετε κάθε ἕναν ἁπο τοὺς δύο, μέ 100 ραβδισμούς...Κι ἂς εἶναι μάρτυρες (παρόντες) τῆς τιμωρἰας τους μιὰ ὁμάδα Πιστῶν..>
Σούρα "ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ", 4, 34:
<ὅσο γιὰ τὶς γυναῖκες ποὺ φοβᾶστε γιὰ τὴν παρακοή τους , νὰ τὶς συμβουλεύετε πρῶτα, ἔπειτα ἀρνηθεῖτε νὰ μοιραστεῖτε τὸ κρεββάτι τους καὶ τέλος νὰ τὶς δείρετε ἐλαφρά...>
Σούρα "ΣΤΡΩΜΕΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ", 5, 38:
< κόψτε τὸ χέρι τοῦ κλἐφτη καὶ τῆς κλἐφτρας· Παραδειγματικὴ τιμωρία γιὰ τὸ ἔγκλημα τους ἁπὸ τὸν Ἀλλάχ...>
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ·
ἡ κυριολεκτικὴ ἑρμηνεία τῶν Ἱερῶν Κειμἐνων εἶναι ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΗ ἀφοῦ ἀκόμα καὶ οἱ φονταμενταλιστὲς ΔΕΝ ΤΗΝ ΤΗΡΟΥΝ ἐπιλἐγοντας ΠΟΙΑ ἐδἀφια θά ἑρμηνεύσουν κυριολεκτικά καὶ ποιὰ ΟΧΙ .
Παράδειγμα ἡ ρὴση τοῦ Χριστοῦ "βγάλε τὸν ὀφθαλμό σου ἂν σέ σκανδαλίζει".
Ἔχετε δεῖ πολλοὺς προτεστάντες ἢ παλαιοημερολογῖτες φονταμενταλιστὲς ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΕΚΑΝΑΝ ΠΡΑΞΗ αὐτὸ μένοντας...μονόφθαλμοι ;
Ἄρα ὅπου ΔΕΝ τοὺς συμφέρει ἑρμηνεύουν ΑΛΛΗΓΟΡΙΚΑ τὸ κείμενο κι ὀπου τοὺς συμφέρει κυριολεκτικά· τὰ καλὰ καὶ συμφέροντα δηλαδὴ κι ἂς κόπτονται γιὰ τὴν κυριολεξία τῆς Βίβλου καὶ τὴν Sola Scriptura....
Ἐξάλλου ὁ ΙΔΙΟΣ ὁ Χριστὸς ἔδειξε ΠΩΣ πρἐπει νά ἑρμηνεύεται ἡ Γραφὴ μέ τὸ περίφημο <ὁ ἀναμάρτητος πρῶτος τὸν λίθον βαλέτω>,
ἀλλὰ καὶ ἡ ΒΙΒΛΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ἀνἐδειξε, ἐδῶ καὶ 200 χρόνια , τὶς ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ πηγὲς τῶν Ἱερῶν Κειμένων.
Γιὰ τὸ ΚΟΡΑΝΙ βεβαίως, ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΙΣΛΑΜ, δέν ἔχει εύδοκιμήσει ἀκόμα ἡ φιλολογικὴ μελἐτη τοῦ Ἱεροῦ Κειμένου τῶν Μουσουλμάνων, μέ συνέπεια νά ἔχει βρεῖ εκεῖ πρόσφορο ἔδαφος ἡ φονταμενταλιστικὴ, κυριολεκτικὴ ἑρμηνεία.
ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ πάντως ἡ φονταμενταλιστικὴ ἑρμηνεία τῶν Ἱερῶν Κειμένων , ΟΛΩΝ τῶν θρησκειῶν καὶ δογμάτων, ὅταν γίνει ΠΡΑΞΗ μετατρἐπει τοὺς θιασῶτες της σὲ στυγνοὺς ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ καὶ καθιστᾶ τὰ Ἱερὰ Κείμενα ΜΑΓΙΚΕΣ ΕΠΩΔΕΣ...