Ο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΑΝΑΡΧΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ










"Προφήτης" δὲν εἶναι ὁ Μάντης ποὺ προβλέπει τὸ ..μέλλον.Η λέξη προέρχεται ἀπὸ τὸ ρῆμα "ΦΗΜΙ" καὶ τὴν πρόθεση "ΠΡΟ" καὶ σημαίνει αὐτὸν ποὺ μιλᾶ μπροστὰ ἀπὸ κάποιον δηλ. ὡς ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ κάποιου (φερέφωνο).
Τὸ ἴδιο νόημα ἔχει ἡ ἑβραϊκὴ λέξη nabi ποὺ σημαίνει τὸ φερέφωνο τοῦ θεοῦ (= τάδε λέγει Κύριος).

Οἱ Προφῆτες ἐμφανίστηκαν κατὰ τὴν προαιχμαλωσιακὴ περίοδο(δηλ πρὶν τὸ 600 πΧ-
ἡ βαβυλώνεια αἰχμαλωσία διήρκεσε ἀπὸ τὴν Ἅλωση τῆς Ἱερουσαλήμ ἀπὸ τὸν ΝΑΒΟΥΧΟΔΟΝΟΣΟΡΑ τὸ 586πΧὥς τὴν Κατάληψη τῆς Βαβυλώνας ἀπὸ τοὺς Πέρσες τὸ 539πΧ) μὲ πρῶτον στὴν σειρὰ ,φυσικά ,τὸν Ἠλία ,ἀλλὰ στὸ Κήρυγμα τοῦ θρησκευτικοῦ Ἀναρχισμοῦ ποὺ μᾶς ἐνδιαφέρει ἐδῶ , πρῶτος εἶναι ὁ  προφήτης ΑΜΩΣ καὶ κατόπιν οἱ ΩΣΗΕ, ΗΣΑΪΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΗΣΑΪΑΣ (= πρόκειται γιὰ ἕναν ΑΓΝΩΣΤΟ Προφήτη ποὺ ἔζησε κατὰ τὴν Βαβυλώνεια Αἰχμαλωσία καὶ τὰ ἔργα του περιέχονται στὸ κείμενο τοῦ Ἠσαΐα  στὰ Κεφ.40-55) καὶ τὸν ΙΕΡΕΜΙΑ.

Ποῦ ἔγκειται ὁ θρησκευτικὸς Ἀναρχισμὸς αὐτῶν τῶν προαιχμαλωσιακῶν Προφητῶν ?

Ἄς δοῦμε ,ὡς ἀντπροσωπευτικὸ κείμενο, τὸ 1ο Κεφ.τοῦ ΗΣΑΪΑ :
"Τάδε λέγει Κύριος '
..ΘΥΜΙΑΜΑ ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΜΟΙ ΕΣΤΙΝ...
ΤΑΣ ΝΟΥΜΗΝΙΑΣ ΥΜΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΑ..
ΟΥΚ ΑΝΕΧΟΜΑΙ..ΝΗΣΤΕΙΑΝ ΚΑΙ ΑΡΓΙΑΝ ..
ΚΑΙ ΤΑΣ ΕΟΡΤΑΣ ΥΜΩΝ ΜΙΣΕΙ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ...(Ησ.1,10-14)
[Μετάφραση :
Αὐτὰ λέει  ὁ Κύριος·Τὸ θυμίαμα σας εἶναι γιὰ μένα βδέλυγμα,τὶς πρωτομηνιὲς καὶ τὰ Σάββατα δὲν τὰ ἀνέχομαιτὴ Νηστεία καὶ τὴν Ἀργία καὶ τὶς  θρησκευτικὲς Ἑορτές σας μισεῖ ἡ ψυχή μου..]

Ἔχουμε δηλ.ἐδῶ ἕνα σαφὲς ΑΝΤΙΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ Κηρυγμα ,ὄχι ἀπὸ κάποιον..Ἄθεο ἤ Ἄθρησκο , ἀλλὰ ἀπὸ ἕναν ποὺ ἰσχυρίζεται ὅτι ΜΙΛΑΕΙ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ  : " τάδε λέγει Κύριος" !!

Τὸ νόημα ὅλων αὐτῶν τῶν Προφητικῶν Κειμένων ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΒΑΒΥΛΩΝΕΙΑ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ 
εἶναι τὸ ἴδιο : Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΕΛΕΤΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
 διότι γιὰ Ἐκεῖνον ,ἡ μόνη ἀποδεκτή " θρησκεία" εἶναι τό "ΜΑΘΕΤΕ ΚΑΛΟΝ ΠΟΙΕΙΝ" καὶ "ΡΥΣΑΣΘΕ ΑΔΙΚΟΥΜΕΝΟΝ"(= σῶστε αὐτὸν ποὺ ἀδικεῖται) -βλ ΗΣ..1,17.


Δὲν ὑπάρχει ἀλλο ἀνάλογο κείμενο στὴν Παγκ.θρησκευτικὴ Γραμματεία ,τόσο ΑΝΤΙΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ,ποὺ νὰ παρουσιάζει ὡς ΟΥΣΙΑ τῆς θρησκείας τὴν ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ..
Μάλιστα ὁ Ἱερεμίας ἔφτασε στὸ σημεῖο νὰ πεῖ ὅτι ὁ Ἰσραήλ δὲν ἔχει λόγο ὕπαρξης ἄν ἡ θρησκεία του δὲν συνίσταται στὶς ἀρχὲς τῆς κοινωνικῆς δικαιοσύνης, ἀλλὰ ἀποτελεῖ μιὰ Τελετουργίασὰν τὶς θρησκεῖες τῶν ἀλλων λαῶν,(φτάνοντας ἔτσι  στὰ ὅρια τῆς.."ἐθνικῆς Προδοσίας"γιὰ τὴν ὁποίαν καὶ καταδικάστηκεὅταν χαρακτήρισε ὡς "θέλημα θεοῦ" τὴν κατάληψη τοῦ Ἰσραὴλ ἀπὸ τοὺς Βαβυλώνειους...)

Μετὰ τὴν Βαβυλώνεια Αἰχμαλωσία
 ποὺ ἔληξε ὅταν οἱ Πέρσες κατέλυσαν τὴν Βαβυλωνιακή Αὐτοκρατορία (τὸ 539  πΧ ὁ Μέγας Κῦρος ἁλωσε τὴν Βαβυλῶνα), τὸ Προφητικὸ Κίνημα ἐξέπεσε σὲ μιάν "ἐθνικιστική" τρόπον τινα ἐκδοχή τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ (βλ.Ιωήλ κλπ) καὶ σὲ μιὰν πιὸ αὐστηρὴ τήρηση τῶν τελετουργικῶν κανόνων τοῦ Λευιτικοῦ (βλ Ιεζεκιήλ)

Ἑπόμενος Προφήτης σὰν τοὺς μεγάλους Προαιχμαλωσιακούς ,δηλ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΑΝΑΡΧΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΡΟΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΦΗΤΩΝ, ἄργησε νὰ ἐμφανιστεῖ στὸν Ἰσραήλ ·ἐνεφανίσθη στά ..ρωμαίκὰ χρόνια καὶ πρόκειται γιὰ τὸν ΙΩ.ΒΑΠΤΙΣΤΗ,
 ὁ ὁποῖος κήρυξε ὡς οὐσία τῆς θρησκείας
 τὴν Κοινωνικὴ Δικαιοσύνη (ὁ ἔχων δύο χιτῶνας..κλπ).
Καὶ βεβαίως στὴν ἴδια προφητικὴ γραμμὴ τοῦ θρησκευτικοῦ ἀναρχισμοῦ τῶν Προαιχμαλωσιακῶν Προφητῶν στέκεται σαφῶς ὁ ΙΗΣΟΥΣ..











____


ΥΓ.  ἰδιάζουσα καὶ ἄκρως ξεχωριστὴ εἶναι ἡ μορφὴ τοῦ ΑΓΝΩΣΤΟΥ Προφήτη ποὺ ὀνομάζουμε 
" Δευτεροησαία". 
Αὐτὸς προσπαθεῖ νὰ ἐξηγήσει θεολογικὰ τὸ ΠΑΘΟΣ ΤΟΥ ΑΘΩΟΥ ἐν προκειμένῳ τὴν Ἐξορία τῶν Ἑβραίων , καὶ μιλᾶ γιὰ τὸ ἐξιλεωτικὸ ΠΑΘΟΣ ΤΟΥ ΔΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ὑπὲρ τῶν Πολλῶν ( κεφ. 53 Ησαΐα) ἔχοντας ἴσως πρὸ ὀφθαλμῶν τὴν Τελετὴ τοῦ ΑΠΟΔΙΟΠΟΜΠΑΙΟΥ στὴν Βαβυλῶνα (πρόκειται γιὰ την Τελετὴ τοῦ Νέου Ἔτους ,τὸ Akitu, ὅπου ἕνας δοῦλος ντυμένος βασιλιᾶς τιμωρεῖται γιὰ τὶς ἁμαρτίες τοῦ Ἔτους ποὺ πέρασε , καὶ γιὰ νὰ ἔρθουν καλὲς σοδειὲς στὴ νέα χρονιά) 

Πάντως τὴν συγκεκριμένη Προφητεία περὶ τοῦ ΠΑΣΧΟΝΤΟΣ ΔΟΥΛΟΥ (EBED JAHVE) τοῦ Δευτεροησαΐα , μετέφερε στὸ πρόσωπο Του  καὶ ἔκανε πράξη μὲ τὸν ΕΚΟΥΣΙΟ θάνατο Του, ὁ Ἰησοῦς..
       



 _______________________________________________
            

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΝ 30η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940.