ΟΙ ΔΥΟ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ.
Προβληματίζει τοὺς ἀγνοοῦντες τὴν φιλολογικὴ ἱστορία καὶ ἐξἐλιξη τῶν ΠΗΓΩΝ τῆς Πεντατεύχου, ἡ ΔΙΠΛΗ —καὶ ἐν πολλοῖς ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΗ— ἀφήγηση τῆς Δημιουργίας τοῦ ἀνθρώπου.
Θυμίζω·
1) στὴν πρώτη ἀφήγηση τῆς ΓΕΝΕΣΗΣ (Κεφ.1) ὁ θεὸς πλάθει τὸν κόσμο σὲ 6 ἡμέρες καὶ τὴν 6η ἡμέρα πλάθει ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ τὸ ἀνθρώπινο ἀνδρόγυνο {=ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς—ΓΕΝ.1,27}
2) στὴν δεύτερη ἀφήγηση (Κεφ.2) ὁ θεὸς ΠΡΩΤΑ ΠΛΑΘΕΙ ΤΟΝ ΑΔΑΜ, κατόπιν τά ἄλλα ζῶα καὶ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΛΑΘΕΙ ΤΗΝ ΕΥΑ{= καὶ ᾠκοδόμησεν κύριος ὁ θεὸς τὴν πλευρὰν ἣν ἔλαβεν ἀπὸ τοῦ Ἀδὰμ εἰς γυναῖκα—ΓΕΝ.2,22}
Πῶς ἐξηγεῖται αὐτὴ ἡ διαφορά τῶν δύο, ἐν πολλοῖς ἀντιφατικῶν διηγήσεων;
Ἡ ἐπιστημονικὴ ἔρευνα τῶν Πηγῶν τῆς Πεντατεύχου ἐδῶ καὶ δύο αἰῶνες ἔχει δείξει ὅτι ἡ πρώτη ἀφήγηση πού ἀποκαλεῖται ἐπιστημονικῶς " ΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΚΩΔΙΞ" καὶ συμβολίζεται μὲ τὸ λατινικὸ γράμμα Ρ, γράφτηκε τὸν 4ο αἰ.πΧ καὶ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΣΑ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΗ ΑΦΗΓΗΣΗ τὴν ἀναγόμενη στὸν 9ο αἰ.πΧ πού ἀποκαλεῖται "ΓΙΑΧΒΙΣΤΗΣ" καὶ συμβολίζεται διεθνῶς μὲ τὸ γράμμα J.
Ἔτι περαιτέρω, οἱ εἰδικοὶ ἑξηγοῦν ὅτι ὁ "ΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΚΩΔΙΞ " ἔχει ΒΑΒΥΛΩΝΙΑΚΕΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ἑνῶ ὁ "ΓΙΑΧΒΙΣΤΗΣ" χαναανιτικές (ΟΥΓΚΑΡΙΤ).
Γιὰ περισσότερα, προτείνω ἕνα παλιὸ ἀλλὰ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΟ σύγγραμμα ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ τοῦ ἀείμνηστου Α.ΧΑΣΤΟΥΠΗ (τὸν πρὀλαβα καθηγητὴ στὴν Θεολογικὴ τὸ 1979—βλ. παρακάτω φωτό.)
Συμβιβασμὸ αὐτῶν τῶν δύο διηγήσεων τῆς ΓΕΝΕΣΗΣ προσπάθησε νὰ κάμει ὁ ΦΙΛΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΥΣ ἐξηγῶντας (βλ.ΙΕΡΩΝ ΝΟΜΩΝ ΑΛΛΗΓΟΡΙΑΙ, 1) ὅτι στὴν πρώτη ἀφήγηση τῆς δημιουργἰας τοῦ ἀνθρώπου {=ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς} πρόκειται γιὰ ΑΝΔΡΟΓΥΝΟ ἂνθρωπο, τὸν ΕΠΟΥΡΑΝΙΟ ΑΔΑΜ ποὺ ἀναφἐρει κι ὁ ΠΑΥΛΟΣ , ἐνῶ ἡ δεύτερη ἀφήγηση ἀφορᾶ στὸν ΓΗΙΝΟ ἄνθρωπο ποὺ ζεῖ ἀνὰ ζεύγη (θυμίζει ἐδῶ καὶ τὸν μῦθο τοῦ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ στό "ΣΥΜΠΟΣΙΟΝ" τοῦ ΠΛΑΤΩΝΟΣ).
Πἀντως αὐτὴ ἡ ΠΛΑΤΩΝΙΖΟΥΣΑ θεωρία περὶ ΔΥΟ ΑΝΘΡΩΠΩΝ τοῦ ΦΙΛΩΝΟΣ ἐπηρἐασε ἔκτοτε σύμπασα τὴν χριστιανικὴ σκέψη (μάλιστα τοὺς ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΥΣ "ποιήσωμεν" κλπ αὐτῶν τῶν διηγήσεων—ποὺ ἀποτελοῦν ὐπολείμματα τῶν βαβυλωνιακῶν πολυθεϊστικῶν ἀντιστοίχων ἐπῶν— ὁ ΦΙΛΩΝ ἐξήγησε μέ τὴν ἀντίληψη περί <Ὑπάρχων> δηλ. ΑΓΓΕΛΩΝ, βοηθῶν τοῦ θεοῦ στὴν δημιουργία, κάτι ἀντίστοιχο τῶν Πλατωνικῶν ΙΔΕΩΝ δηλαδή).