Παπα—Εὐθύμ (PAPA- EFTIM) : Η ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΤΟΥΡΚΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΚΕΜΑΛ.




Δέν εἶναι ἐν Ἑλλάδι  γνωστό, ἀλλὰ στὴν Τουρκία ὑπάρχει μιὰ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ/ ΠΑΤΡΙΆΡΧΕΙΟ(τουρκιστί: Bağımsız Türk Ortodoks Patrikhanesi) μὴ ἀναγνωριζόμενη βεβαίως ἁπὸ τὶς ἄλλες ὁμόδοξες Ἐκκλησίες,  ἡ ὁποία ὀφείλει τὴν ὕπαρξη της στὸν  παπα—Εὐθὺμ ΚΑΡΑΧΙΣΑΡΙΔΗ  ἐναν Πόντιο ΟΠΑΔΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΤΟΥ ΚΕΜΑΛ, ὁ ὁποῖος μέ τὶς ἐνέργειες του κατέστη στὸν μεσοπόλεμο ἄκρως  ἀπειλητικὸς γιὰ τὴν ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ τοῦ  Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου  Κων/πόλεως.

Συγκεκριμένα ὁ  ΠΑΠΑ—ΕΥΘΥΜ (κατὰ κόσμον, ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΡΑΧΙΣΑΡΙΔΗΣ) χειροτονηθεὶς τὸ 1914 ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Καισαρείας,  ὑποστήριζε ΗΔΗ ΠΡΙΝ ΤΟ 1920 ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι Τουρκόφωνοι (οὐ μὴν ἀλλὰ καὶ οἱ ʽΕλληνόφωνοι τῆς ΑΝΑΤΟΛΙΑΣ)  δὲν εἶναι ἑλληνικῆς καταγωγῆς ἀλλὰ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ πού ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΤΗΚΑΝ τὸν 7ο αἰ.μΧ. !!

 ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟ αὐτό,  διότι κάθε σοβαρὸς μελετητὴς γνωρίζει ὅτι μέγα μέρος τῶν σημερινῶν Τούρκων εἶναι ἑλληνικῆς καταγωγῆς , βυζαντινοὶ ἐξισλαμισθέντες  —τὸ ἀνάποδο δηλ.ἀπὸ αὐτὸ ποὺ ὑποστήρζε ὁ ΠΑΠΑ—ΕΥΘΥΜ.

Γιατί ὁδηγήθηκε σὲ αύτὴ τὴ θέση 
ὁ παπα—Καραχισαρίδης ;
Πιθανῶς διαβλέποντας ὅτι τὸ μέλλον ἀνῆκε στὶς δυνάμεις τοῦ ΚΕΜΑΛ τὴν δεκαετία τοῦ '20, εἴτε γιὰ προσωπικοὺς  λόγους (ἐπειδὴ ἦταν ἔγγαμος & δὲν μποροῦσε νὰ γίνει Ἐπίσκοπος)  εἴτε ἐπειδὴ ἔτσι πίστευε ὅτι ἐξυπηρετεῖ τοὺς Ὀρθοδόξους πληθυσμοὺς τῆς Ἀνατολίας , εἰδικῶς τοὺς Ποντίους, προσεταιρίστηκε τὸν ΚΕΜΑΛ γενόμενος ἀπὸ τοὺς πιὸ φανατικοὺς κεμαλικοὺς κατὰ τῶν Ἑλλήνων...








Ὁ Κεμὰλ τὸν στήριξε καὶ τὸ 1922 ἵδρυσε ὑπὸ τὸν  παπα—Εὐθύμ τὴν ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΤΟΥΡΚΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ἐνῶ τὸ 1924 προσπάθησε νὰ τὸν κάνει ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ, ὅταν μετὰ τὸν θάνατο τοῦ Πατριάρχη Γρηγορίου, δὲν ἀναγνώρισε τὴν ἐκλογὴ τοῦ Κωνσταντίνου 6ου (Μητρ.Δέρκων) ὡς μὴ ἔχοντος τὴν τουρκικὴ ἐντοπιότητα (établi). Ὁ παπα—Εὐθὺμ ἔκανε ..κατάληψη τὸτε στὸ ΦΑΝΑΡΙ, ξεσηκώθηκε  σάλος , η ἑλληνικὴ κυβέρνηση ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ἀπείλησε μὲ πόλεμο καὶ τελικὰ τῇ παρεμβάσει τῶν ΑΓΓΛΩΝ τὸ θέμα ἐλύθη διπλωματικῶς : ὁ  Πατρ. Κων/νος 6ος παραιτήθηκε &  ἐξελέγη ὁ Νικαίας  ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ , ὡς νέος Οἰκουμ.Πατριάρχης Κων/πόλεως.




ʽΟ παπα—Εὐθὺμ ὅμως δὲν χάθηκε· συνέχιζε νὰ ἐργάζεται γιὰ τὰ ΤΟΥΡΚΙΚΑ συμφέροντα καὶ τὴν ΤΟΥΡΚΟΡΘΟΔΟΞΙΑ του, μέχρι τὸ 1968 ποὺ ἀπεδὴμησε ἀπὸ τὸν μάταιο τοῦτο κόσμο, ἐνῶ στὸν τάφο του ἐγράφη τὸ ρηθὲν τοῦ Κεμὰλ γιὰ αύτόν :"Ο ΠΑΠΑ—ΕΥΘΥΜ ΑΞΙΖΕ ΟΣΟ ΜΙΑ ΜΕΡΑΡΧΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ" [ βλ φωτο]






ʼΕκ τῶν ὑστέρων μποροῦμε νὰ ποῦμε τὰ ἀκόλουθα:  μπορεῖ ὁ παπα—Εὐθὺμ νὰ έργάστηκε γιὰ τὰ κεμαλικὰ συμφέροντα, καὶ μπορεῖ ἡ Τουρκία νὰ τὸν ἤθελε ὡς Οἰκ. Πατριάρχη , ΑΦΟΥ Η ΤΟΥΡΚΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΟΥ ΑΠΕΙΛΟΥΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ  ΟΙΚ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ (ἡ Τουρκικὴ ὀρθόδοξη ʼΕκκλησία ἄν εὐδοκιμοῦσε ἤ θὰ ἀποσχιζόταν ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο, ὅπως πχ ἡ Βουλγαρικὴ,ἤ θὰ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΣΕ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο) ὠστόσο, ἄν ἐπικρατοῦσε ἡ θέση τοῦ παπα—Εὐθὺμ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, ἴσως  νὰ ἦταν ἄλλη ΣΗΜΕΡΑ  ἡ ἐξέλιξη τῆς Τουρκίας ,καθότι οἱ ὀρθόδοξοι πληθυσμοὶ ποὺ ζητοῦσε ὁ παπα—Εὐθὺμ ἀπὸ τὸν Κεμάλ νὰ μὴν ἀνταλλαγοῦν, ἦταν ἑκατοντάδες χιλιάδες  ὀρθοδόξων:  Πόντιοι, Καππαδόκες & ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΔΕΣ (δηλ. τουρκόφωνοι ὀρθόδοξοι).

[ΣΗΜΕΙΩΣΗ :ἡ ἀνταλλαγὴ πληθυσμῶν τοῦ 1923 μεταξύ Ἑλλάδας καὶ Τουρκίας ἔγινε μέ βάση τὸ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ καὶ ὂχι τὴν Ἐθνικότητα ].

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕ " ΑΝ " , δεδομένου ὅτι θὰ μποροῦσε νὰ γίνει καὶ τὸ ἀντίστροφο :  οἱ Τουρκόφωνοι Ὀρθόδοξοι νὰ ἀπεδεικνύοντο οἱ μεγαλύτεροι ἀνθέλληνες..
ΟΥΔΕΙΣ ΞΕΡΕΙ. 

Πάντως ὁ ΚΕΜΑΛ δὲν ἐδέχθη τὸ σχέδιο τοῦ Παπα—Εὐθύμ· κι ἔτσι ,ὅλοι οἱ ὀρθόδοξοι τῆς Τουρκίας, ἑλληνόφωνοι καὶ τουρκόφωνοι ,ἦρθαν διὰ τῆς βίας στὴν ʽΕλλάδα μὲ τὴν ἀνταλλαγή πληθυσμῶν καὶ ἀντιστρόφως οἱ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΚΡΗΤΙΚΟΙ , θεωρηθέντες ὡς Τοῦρκοι (τουρκοκρητικοί) ἂν καὶ μιλοῦσαν ΜΟΝΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, ἔφυγαν γιὰ τὴν Τουρκία , τὴν διετία 1923—25 ( ἀκόμα μπορεῖ νὰ βρεῖ κανεὶς ΤΟΥΡΚΟΚΡΗΤΙΚΟΥΣ στὸ ΑΪΒΑΛΙ..)

ʼΑντὶ ἐπιλόγου, ὀφείλω νὰ πῶ  ὠς ἱστορικὸς τὰ ἑξῆς:  ὁ περιβόητος παπα-Εὐθὺμ εἶναι σὲ κάθε περίπτωση  ἀμφιλεγόμενο πρόσωπο  ὑπὸ τὴν ἔννοια ὅτι , ἄν καὶ ἐξυπηρέτησε , ἐμφανῶς καὶ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ τὰ τουρκικὰ ΚΕΜΑΛΙΚΑ συμφέροντα, οὐδεὶς γνωρίζει  ποιὸν θὰ ὠφελοῦσαν  ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ  οἱ πολιτικοθρησκευτικὲς του θέσεις περὶ Τουρκορθοδόξων & κυρίως τὸ σχέδιο του νὰ μὴν συμπεριληφθοῦν στὴν ʼΑνταλλαγὴ Πληθυσμῶν οἱ ὀρθόδοξοι τουρκόφωνοι τῆς Ἀνατολίας.

_____
ΥΓ. τὸ Τουρκορθόδοξο Πατριαρχεῖο ποὺ ἑδρέυει σήμερα στὸ Karaköy τῆς Κων/πολης (καὶ στὴν πραγματικότητα διοικεῖται ἀπὸ τοὺς ἀπογόνους τῆς οἰκογἐνειας ΚΑΡΑΧΙΣΑΡΙΔΗ ποὺ ἀπὸ τὸ 1934 μετωνομἀστηκε σὲ Erenerol) μπλέχτηκε τὰ τελευταῖα χρόνια στὸ βαθὺ κράτος τῆς Τουρκίας κατηγορηθὲν στὶς περίφημες δίκες ποὺ ἔγιναν  ὅτι λειτουργοῦσε ὡς ἑδρα τῆς  Etgenekon, μὲ συνέπεια νὰ άντιμετωπίζει σήμερα προβλήματα ὕπαρξης..









Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χαῖρε Κωνσταντῖνε, τελευταῖε Βασιλέα τῶν Ἑλλήνων!

Δὲν ἦταν μόνον ὁ Ἀλάριχος : Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.